Ezeknek a negatívumoknak az enyhítését szolgálják például a szponzorált tartalmak és natív hirdetések. Előbbi az újságírók által előállított, de a hirdetők által támogatott cikkeket jelenti; utóbbi olyan hirdetéseket, amelyek megjelenésükben és témájukban belevegyülnek a szerkesztőségi tartalomba. Ezek egyike sem új találmány persze, csak digitális köntösbe öltöztek – az alapproblémát ugyanakkor úgy tűnik, nem oldják meg.
A hirdetések minősége mellett a másik lehetőség a mennyiségi javulás, vagyis a reklámbevételek növelése az oldalak forgalmának felpörgetésével. A bulvárosodás hagyományos problémája mellett itt jön a képbe a Facebook is, amely óriási kattintásszámot képes egy-egy laphoz csatornázni. A Facebook térnyerésének legújabb fejleménye pedig, hogy a tervek szerint bizonyos cikkek közvetlenül FB-on jelennének meg. Az olvasó tehát marad a közösségi oldalon, így a hirdetések is a Facebooknál pörögnek. (…)
A kanadai Winnipeg Free Press (WFP) április elején jelentette be, hogy a hónap végétől cikkenként fog pénzt kérni az olvasóitól. A cél a minőségi és független újságírás fenntartása, amit vicces Pink Floyd-feldolgozásban magyaráznak el az olvasóiknak.