A célkitűzések megvalósítása érdekében a kormány világos profillal rendelkező intézményeket hozna létre: egyetemeket, alkalmazott tudományok egyetemeit és közösségi főiskolákat. Ezen kívül a képzési szakstruktúrát is átalakítanák a hatékonyságnövelés és a munkaerő-piaci elvárásokhoz való igazodás érdekében: például erősítenék a gyakorlati képzéseket és kiterjesztenék a duális képzési struktúrát.
Szigorítanák a hallgatókkal szemben támasztott követelményeket is: 2016-ra 300-ra emelnék az általános felvételi pontszámot és egy emelt szintű érettségi, valamint kompetencia-mérésen való részvétel is feltétel lenne az egyetemi felvételihez. A tervek közt szerepel az is, hogy mérnék az oktatók teljesítményét, és teljesítmény-alapú előmeneteli rendszert vezetnének be az oktatók körében.
A doktori képzéshez is hozzányúlnának: a dokumentum szerint a doktori képzést újra a mester és a tanítvány viszonyán alapuló rendszerré kell alakítani, emellett kétszakaszúvá tennék a doktori képzést. A második szakaszba azok kerülhetnének be, és azok kaphatnának így kiemelt támogatást, akik értékes tudományos eredményeken alapuló fokozatot szereznek.