hvg.hu: A médiaügynökségi bónuszokat is eltörölnék

2014. június 04. 08:39

A hvg.hu úgy értesült: a reklámadó csak az első lépése a médiapiacot sújtó intézkedéseknek. Egy másik tervezet alapján eltörölnék a médiaügynökségi bónuszokat is. A médiaügynökségeken kívül az RTL is rosszul járna.

2014. június 04. 08:39

A reklámadó után újabb törvényjavaslat is a parlament elé kerülhet, amely a reklámokat gyűjtő, és azt a médiában elhelyező ügynökségeket érintené – értesült a hvg.hu médiapiaci forrásokból. Az értesülést egyelőre sem Lázár János, sem más fideszes politikus nem erősítette meg, de a hvg.hu fideszes forrásai a reklámadó tervezetével sem találkoztak benyújtása előtt.

A javaslat szerint eltörölnék a médiaügynökségi bónuszokat, amiknek a lényege, hogy a csatornák, újságok az év végén a reklámokért kapott pénz egy részét visszafizetik az ügynökségeknek. Az ügynökségek azért várhatják ezt el, mert egyre kevesebb a reklám, viszont egyre több a felület, így a hirdetési szaktudással rendelkező ügynökségek még úgy is el tudják adni a szolgáltatásaikat, hogy ilyen bónuszt kérnek vissza. És persze nyilván annak dolgozik az ügynökség, aki több bónuszt fizet. Sokan egyébként legalizált korrupciónak tartják ezt a rendszert – összegzi a hvg.hu.

A bónuszok eltörlése azért van jól kitalálva, mert így majd azt lehet mondani a csatornáknak: „mit nyafogtok, a bónuszok eltörlésével rengeteg pénzt hagyunk a zsebetekben” – fejtette ki a hvg.hu-nak az egyik médiaügynökség vezetője.

A hvg.hu médiapiaci forrásai szerint a reklámadóval és az ügynökségi bónuszok eltörlésével a Fideszhez köthető médiabirodalom járna jól, a hazai piac pedig nehéz helyzetbe kerülne, az is lehet, hogy több szereplő kivonulna Magyarországról.

A médiaügynökségek egyik fő bevételi forrása a bónusz, így ennek megszűnésével veszteségesek lennének, viszont az intézkedés az RTL-t is érzékenyen érintheti: a tévétársaság ugyanis úgy köti magához a hirdető ügynökségeket, hogy csak akkor ad nekik bónuszt, ha legalább a hirdetéseik 40 százalékát náluk költik el.

Jól azok a sajtótermékek járnának, akik a bónuszokon felül is jó tárgyalási pozícióval rendelkeznek. A hvg.hu úgy értesült, hogy a Simicska Lajoshoz kötődő médiumok – esetleg a közmédiával és a TV2-vel kiegészülve egy úgynevezett sales house-t hoznának létre, amivel a médiaügynökségek megkerülhetővé válnának.

A válság előtt egyébként pont a kereskedelmi tévék küzdöttek a bónusz ellen, mondván, hogy az ügynökségek ezzel megvesztegethetők, most már viszont fontos eszköz a kezükben – mutat rá a portál. 

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
ördöngös pepecselés
2014. június 23. 15:31
újabb zsíros balliberált pénzforrások apadnak ki jujjjuj
ördöngös pepecselés
2014. június 23. 15:31
szerintem az erő mindennek az alapja a többi csak szemfényvesztés a kocsmában is akkor kerekedik ricsaj ha erősebb duhaj nyit be az Orbán kormány sikere a Magyarország nevű kocsmában pont abból ered hogy van bátorsága szétcsapni a "nagylegények" között, megszüntetve a kiváltságokat
paraklétosz
2014. június 05. 10:19
A reklám a piacszerzésért folytatott háború egyik fegyvere. Nem is tudtam, hogy ebben a bizniszben is vannak nepperek.
Fahrenheit 451
2014. június 04. 18:47
"Lasd, 50 ember folyamatossa tuntetget a Nemet Megszallasi Emlekmunel, mert ok TOLERANSAN ugy dontottek hogy az nem tetszik nekik." ezért kérdeztem, hogy kik azok, mert az orbán fidesz hónapokig teleszaratta a Kossuth teret fizetett, itatott hajléktalanokkal, de szerintem Goldberg még azokat se tartaná "liberálfasisztának".
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!