ATV: A kormány újra napirendre tűzi a reklámadót

2014. június 01. 12:16

Az ATV információi szerint hétfőn egyéni képviselői indítvány formájában nyújtják be az Országgyűlésnek a reklámadóról szóló törtvényt. A kormány tavaly már tervezte a hazai médiapiac megadóztatását, de erről a tervéről átmenetileg lemondott.

2014. június 01. 12:16

A választások után a Fidesz-KDNP újra napirendre tűzi a médiacégeket érzékenyen érintő törvényt – értesült állítása szerint kormányközeli forrásokból az atv.hu, ami szerint hétfőn egyéni képviselői indítványként nyújtják be az Országgyűlésnek a reklámadóról szóló törtvényt.

A tervezet szerint az adóalap fél milliárd forintot meg nem haladó része után nem kell a cégeknek reklámadót fizetniük. 5 milliárd forintig 1 százalékot, az adóalap 5 milliárd forintot meghaladó, de 10 milliárd forintot meg nem haladó része után 10 százalékot, 10 milliárd forintot meghaladó, de 15 milliárd forint alatt 20 százalékot, 15 és 20 milliárd között 30 százalékot, míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak.
 
A reklámadó elsősorban a hazai kereskedelmi televíziókat érintené, emellett a tervezet külön kitér azokra a szolgáltatókra is, amelyek Magyarországon nem telepedtek meg, de napi műsoridejük legalább felében magyar nyelvű médiatartalmat tesznek elérhetővé a hazai piacon. Reklámadóval sújtanák – az egyébként is nehéz helyzetben lévő – nyomtatott napi- és hetilapokat, valamint az internetes portálokat, szabadtéri reklámhordozókat és járműreklámokat is.  
 
A kormány az igazságosabb  közteherviselés jegyében akarja kivetni az új terhet a „jelentős nyereséget termelő” médiaszektorra. A kormány tavaly már tervezte a hazai médiapiac megadóztatását, de erről a tervéről átmenetileg lemondott. 
 

Összesen 26 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Ángyán Páván
2014. június 03. 03:46
Nemrég a cuciálliberátorok nyakkendőadót akartak bevezetni. Schiffer János (MSZP) képviselő arra tett javaslatot, hogy a 0,8 százalékos kulturális járulékot vessék ki a szőnyegek, a felsőruházat, a férfi öltöny, a női kosztüm, az ing, a blúz, de még a nyakkendő és a csokornyakkendő után is http://hvg.hu/gazdasag/20080423_kuturalis_jarulek_nka_harsanyi_nyakkendo Szal aki nem tomket- vagy csanádpólóban jár, az adózzon! Ki nem szarja le a reklámadót? Meg a reklámot.
individualista
2014. június 03. 03:44
A reklámbevétel ugyanolyan jövedelem mint (mondjuk) az esztergályos órabére. Ha ezt meg lehet és kell adózni akkor a reklámok sugárzásából származó jövedelmet miért nem? Csak egy régi igazságtalanságot hoznának most helyre. Persze valahogy a reklámok költségeit is figyelembe kellene venni, azzal csökkenteni az adóalapot.
ciseaux
2014. június 03. 03:44
A "médiacégeket" érzékenyen érintő... míg 20 milliárd forintot meghaladó rész után 40 százalékot kell adózniuk a médiavállalatoknak." Aaa! Szegény "médiacégek" és "médiavállalatok"! A fene tudja. Ha én a kisújjam mozdítása nélkül keresnék mondjuk 10-15 milliárdot, mert leadom a debil reklámokat, hogy létezhet az, hogy eddig nem kellett adózni egy ilyen bevétel után????
Felebarát
2014. június 03. 03:01
Aki irigy így járt, csináld okosabban..vagy maradj csendben
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!