Lázár János: Magyarország kormánya a legnagyobb alföldi vasútépítési fejlesztésre készül
A Fidesz az egyetlen olyan politikai közösség, amely az Alföld fejlesztését fontosnak tartotta az elmúlt harminc évben – mutatott rá a miniszter.
Giró-Szász András szerint mindössze 350 millió forintot fordított „kormányzati eredménykommunikációra” a kormány, míg 2006-ban csak egy hónap alatt költött ennyit négy minisztérium. Szerinte „a kormány a fair verseny jegyében jár el”. A szóvivő arról nem ejtett szót, hogy 2006 óta a kampányolás szabályai megváltoztak.
A Kormányzati Információs Központ az elmúlt négy évben folyamatosan a lakosság megfelelő információkkal való ellátásán dolgozott, ezt a feladatát pedig – a kampánytól függetlenül – a kabinet mandátumának lejártáig ellátja, így a jelenlegi televíziós és rádiós lakossági tájékoztatás is ebbe a folyamatba illeszkedik – közölte a kormányszóvivő hétfőn az MTI-vel, miután baloldali politikusok kifogásolták a kabinet szerepvállalását a parlamenti választási kampányban.
Giró-Szász András úgy fogalmazott: azért is meglepő és érthetetlen az ellenzék különböző szereplőinek vádaskodása, mert a jelenleg zajló kormányzati információs tájékoztatás költsége összességében, a televízió- és rádiófelületeket, valamint a kreatív tanácsadást is magába foglalva, nem éri el a 350 millió forintot.
Ezzel szemben „a vádaskodó baloldali politikusok” megfeledkeznek arról, hogy 2006-ban, amikor ők voltak kormányon, a választásokat megelőzően, csak az utolsó hónapban négy minisztériumnál, azaz a tárcák töredékénél több mint 350 millió forintot költöttek „kormányzati eredménykommunikációra” - tette hozzá.
„Ez is azt mutatja, hogy a jelenlegi kormány a fair verseny jegyében jár el” – közölte a szóvivő. Arról nem ejtett szót, hogy a kampány feltételei megváltoztak 2006 óta: míg akkor bármelyik formáció vásárolhatott reklámidőt a kereskedelmi televíziókon, addig az új választási rendszerben a kereskedelmi televíziók csak ingyenes reklámidőt bocsájthatnak a pártok rendelkezésére. A TV2 és az RTL Klub erre nem vállalkozott, viszont a kormány fizetett hirdetéseinek megjelenését – melyek minden józan mérlegelés szerint a kampányhoz tartoznak – a választási törvény nem szabályozza.