Hoffmann Rózsa egy szakmai fórumot megelőző sajtótájékoztatón sikeresnek nevezte a több lépcsőből álló pedagógus-előmeneteli rendszer eddig bevezetett elemeit, egyben megerősítette, hogy a rendszer építése a törvényben, illetve jogszabályban rögzített módon 2017-ig folytatódni fog. Ennek révén az óvodapedagógusok, tanárok, tanítók egy olyan kiszámítható, biztonságos, tisztességes és jó színvonalú életet biztosító életpálya elé néznek, amelynek célja és eredménye, hogy a tanító ismét a magyar társadalom – anyagi értelemben is – megbecsült tagja lehessen, munkájuk színvonala pedig állandóan javuljon – fogalmazott az államtitkár.
Az idei tanévtől bevezetett intézkedésekkel – például a tanfelügyelet és a minősítési rendszer indulásával, az iskolai benntartózkodás és a mindennapos testnevelés elrendelésével –, valamint az állami fenntartásba átvett iskolák működésével kapcsolatban sok pozitív visszajelzés érkezett az intézményigazgatók és az önkormányzatok vezetői részéről – hangsúlyozta a tájékoztatón Hoffmann Rózsa. Hozzátette: a pozitív folyamatok eredményeként a pedagógus jól érezheti magát, ez pedig tükröződhet a pedagógus pálya iránt érdeklődő tehetséges emberek számának növekedésében is. Az államtitkár a tájékoztatón emlékeztetett arra, hogy a köznevelési rendszerben végbement változások, valamint a tavaly szeptemberi és idén januári béremelés eredményeként nettó értékben 40 és 80 ezer forint közötti összeggel keresnek ma többet a pedagógusok, mint a 2006 és 2009 közötti időszakban. Hoffmann Rózsa újságírói kérdésre válaszolva elmondta, a pedagógusok harmada magasabb fizetési kategóriába került, és nagyobb bért kap, a rendszer egyik óriási erénye pedig az, hogy az illetményalapot a minimálbérhez viszonyítva számolják ki.
Tilki Attila térségi országgyűlési képviselő (Fidesz) a tájékoztatón elmondta, a felső-szabolcsi, a beregi és a szatmári térségbe, oktatási területre összesen 3 milliárd 300 millió forint értékű fejlesztési összeg érkezett 2010 és 2013 között. Szabolcs-Szatmár-Bereg megye 13 tankerületében elvégezték a pedagógus-életpályával kapcsolatos átsorolásokat, ennek révén a kistelepüléseken dolgozó pedagógusok bére pedig átlagosan 30-70 százalékkal nőtt – közölte Kőhegyi Edit Zsuzsanna, a nyíregyházi tankerület igazgatója.