„Karácsony előtt hivatalosan is bejelentették: a német ProSieben-Sat.1 cégcsoport eladta magyarországi kereskedelmi portfólióját, azaz az 1997 óta piacon lévő TV2-t – valaha »a család televízióját« –, s vele három kábelcsatornát. Ha eladta, hát eladta, történt már ilyen a világtörténelemben.
Az ügylet azonban azzal kezdett kissé bűzleni, hogy új tulajdonosként Simon Zsoltot, a TV2 vezérigazgatóját és Yvonne Dederick gazdasági igazgatót nevezték meg. (…)
Ám érthetetlen volna a felháborodás akkor is, ha valóban arra derülne fény: megint a Fidesz családi médiabirodalma gyarapodott. A TV2 hírműsorainak elemzései ugyanis eddig is igazolták a támogató elfogultságot a regnáló kormánypártokkal szemben. Mint ahogyan reklámpiaci elemzésekből meg az derül ki, hogy a TV2 az utóbbi években az állami reklámköltések egyik nagy kedvezményezettje lett, bár nézettsége folyamatosan elmarad a piacvezető RTL Klubé mögött. Voltaképpen tehát igazat mond a televízió: „a tulajdonosváltás után is a korábban meghatározott stratégia mentén folytatja tevékenységét”. Legfeljebb ezután nem álcázhatják pártatlanságnak, ami nem az, s a család televíziójából nyíltan a Fidesz családi tévéje lesz.
Orbán még a nyáron megmondta: »Magyarországon a nagy, kereskedelmi tévék közül egyik sem magyar, mindegyik külföldi, ezért olyan nemzeti szempontokat, amiket otthon igen, itt nem érvényesítenek. Ez sem lesz mindig így.« Tudjuk, a kormányfő nem hazudik: nem lett.”