Ezt nem láttuk jönni: egy friss nemzetközi felmérés szerint a diákok egyre kevésbé tudják használni a számítógépet (!)
A magyar nebulók ugyanakkor jóval az EU-s átlag fölött teljesítenek. Csehország pedig szárnyal. Francesca Rivafinoli szemlecikke.
A felsőoktatásért felelős államtitkár Debrecenben arról beszélt, hogy az egyetem egyik legfontosabb oktatásszervezési feladata, hogy a felelős vezetés megtalálja az oktatási kötöttség és a tanulási szabadság között a helyes egyensúlyt.
Az egyetem tükrözi az oktatáspolitika minőségét, jelentette ki Klinghammer István. Az államtitkár emlékeztetett arra, hogy a kormány elhatározása alapján a magyar felsőoktatásban tart az átalakulás: megújul a főiskolai és az egyetemi intézményhálózat. Klinghammer István meggyőződésének adott hangot, hogy az egyetem olyan oktatási intézmény, amely elsősorban azáltal nevel, hogy tudományos műhely. Szerinte különbséget kell tenni a tudományra nevelés és a tudományon keresztül történő nevelés között.
„Előbbi elsősorban egyetem utáni posztgraduális feladat, a doktori iskolák feladata, utóbbi azonban az egész egyetemé” – fűzte hozzá. Az Emberi Erőforrások Minisztériumának felsőoktatásért felelős államtitkára az egyetemi autonómiáról a budapesti egyetem névadójának, a fizikus Eötvös Lorándnak a gondolatait idézve kijelentette: az együttes tudományos gondolkodás közösségi igényének szervezeti megnyilvánulása nem pusztán jog, hanem kötelesség.
Felhívta a figyelmet arra, hogy gondolkodó embert csak gondolkodó emberek tudnak nevelni, így mindennél fontosabb az egyetemi munkában a személyes tényező, az önálló kutatómunkában érlelt alkotó egyéniség. Az autonómia gondolata egyben oktatási programot is jelöl, jegyezte meg Klinghammer István, kiemelve: az egyetem egyik legfontosabb oktatásszervezési feladata, hogy a felelős vezetés megtalálja az oktatási kötöttség és a tanulási szabadság között a helyes egyensúlyt.