Az első igazgatóságot két nappal a törvény hatályba lépése után megválasztották. Az integrációs szervezet a legfontosabb feladatai közül az elmúlt két hétben a szövetkezeti hitelintézetek limit feletti kockázatvállalásának ideiglenes felülvizsgálatával kapcsolatban prudens és hatékony folyamatokat alakított ki és vezetett be, emellett támogatta az átmeneti időszakban felmerülő jogi és működési kérdésekkel kapcsolatban a szövetkezeti hitelintézeteket.
A közleményben kitérnek arra: a kialakított kockázatvállalás felülvizsgálati rendszer –részben a Takarékbank szakembereinek a szerepvállalásával működő Kockázatvállalási Előkészítő Bizottság létrehozásával – stabilan működik, és az Integrációs Szervezet igazgatósága heti két alkalommal tájékoztatja a szövetkezeti hitelintézeteket az általuk javasolt kockázatvállalásokra vonatkozó véleményéről. Így a szövetkezeti hitelintézeteknél a hitelezési tevékenységhez kapcsolódó bírálati idő nem, vagy csak minimális mértékben nőtt.
Az SZHISZ ezekben a kérdésekben szorosan együttműködik a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletével és a Takarékbank szakembereivel annak érdekében, hogy az átmeneti időszak minél kevésbé terhelje meg a szövetkezeti hitelintézetek napi működési folyamatait. Az SZHISZ emellett – a törvényes előírásoknak megfelelően – kiválasztotta és megbízta azokat a független könyvvizsgálókat, akiknek az a feladata, hogy megállapítsák a Takarékbank egyes részvényosztályainak valós, piaci értékét, valamint, hogy értékeljék az MFB és a Magyar Posta által az Integrációs Szervezetben, illetve Integrációs Szervezeten keresztül a Takarékbank Zrt.-ben szerzett jogokat, és meghatározzák ezeknek a szerzett jogoknak az ellenértékét egy piaci befektető számára.