Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A hazai szeszkereskedelem és -gyártás lehet a gazdaságpolitika következő kitüntetett célterülete – írja a Magyar Narancs május 30-i lapszáma, amit az Index is idéz. A nemzeti italbolt-koncepció a lap szerint a trafikkoncessziós-pályázathoz hasonlóan működne.
A Magyar Narancs kormányzati szakértői feljegyzésekből származó információi szerint a kiskereskedelem és a vendéglátás (kitüntetetten az italmérések) számára az állam által engedélyezett csatornákon keresztül juthatnának el a termékek. A kormányzat azt fontolgatja, hogy egy ilyen lépés után a fogyasztás esetleges visszaesése ne okozzon jelentősebb jövedék adó- és áfabevétel kiesést. Egy erősen monopolizált szabályozás sok kisbolt bezárásához és tömeges elbocsátásokhoz is vezetne.
A nemzeti italbolt-koncepció a lap szerint a trafikkoncessziós-pályázathoz hasonlóan az italkereskedelmet venné célba: az adóhatóság adatai alapján meg lehetne állapítani egy nemzeti alkoholkvótát, amire a piaci szereplőknek pályázniuk kellene.