Az MTVA tájékoztatása szerint a hírlevél a Magyar Távirati Iroda szakmai felügyeletével készül, a hírügynökség tartalmaiból állítják össze, s hétköznaponként két alkalommal, reggeli és délutáni kiadásban jelenik meg. A szolgáltatás célja, hogy informálja a hazai politikai, gazdasági, kulturális és egyéb történéseiről a Magyarországon élő vagy az ország iránt érdeklődő, angolul értő külföldieket.
A közmédia közleménye az első megjelenéssel összefüggésben idézte Gazsó L. Ferencet, az MTVA tartalom előállítási vezérigazgató-helyettesét, aki a közösségi médiumok felé való nyitás fontosságát hangoztatta. „Az a cél, hogy tartalmainkat a köz szolgálatában, illetve a közösségi szellem építésével közvetítsük, elengedhetetlenné teszi, hogy átlépjük a nyelvi korlátokat. Ennek érdekében a folyamatos, komoly szakmai elvárások között, de elsődlegesen az újságírók számára előállított angol nyelvű hírfolyamok mellett most kimondottan a végfelhasználók számára könnyebben hozzáférhető és kezelhető szolgáltatással állunk elő” – összegzett a vezérigazgató-helyettes.
Galambos István, az MTI Nonprofit Zrt. vezérigazgatója kiemelte, hogy a Hungary Matters elindításával ismét egy új formában tudnak hasznosulni a hírügynökség kiadásában megjelenő tartalmak. Megjegyezte: mindezt úgy sikerült elérni, hogy a közpénzekből gazdálkodó szervezeteknek plusz ráfordításokat nem kellett előteremteniük, a szolgáltatás a napi feladatok részeként áll elő.
A Hungary Matters a bevezetési időszak alatt – április 30-ig – ingyenesen hozzáférhető a www.mtva.hu/hu/hungary-matters hivatalos weboldalon. A későbbiekben előfizetéses rendszerben lesz elérhető a szolgáltatás.