Közel ötmilliárd forintért rendelt műsorokat a Médiaszolgáltatás-támogató és Vagyonkezelő Alap (MTVA) külsős cégektől 2012-ben. A NOL szerint a több százmilliós-milliárdos nagyságrendű megrendelések beszállítóinak egy része a Fidesz holdudvarából került ki, így Fazekas Csaba, Závodszky Zoltán, Jáksó László, Fábry Sándor és Kálomista Gábor, a Hír TV-t alapító Pocsai Alex és a szintén a Hír TV-től érkező Borbás Mária is.
A NOL az MTVA-nál érdeklődött az egyes cégek részére kifizetett összegekről. A válaszul megküldött listából kiderült: a Magyarország, szeretlek! vetélkedőt gyártó Hung-Ister Zrt., a Maradj talpon! délutáni vetélkedőt és a Bagi–Nacsa-show-t készítő Show & Game Kft., a köztévé új szappanoperáját gyártó Marslakók Kft., a Fábry-show-t produkáló Trisó Produkció Kft., valamint a Hacktion akciófilm-sorozatot előállító Megafilm Service a közmédia legfontosabb külsős beszállítói.
A NOL emlékeztet: a Magyarország, szeretlek! című produkciót gyártó Hung-Ister Zrt. a Fidesz gazdasági háttéremberéhez, Simicska Lajoshoz köthető, a cég vezetője pedig 2005 és 2010 között az a Fazekas Csaba volt, aki 2004-ben néhány hónapig a Hír TV vezérigazgatói posztját is betöltötte. Fazekas 2010-ben került az MTVA vezető posztjára, ahonnan tavaly önként távozott. Ma a Hung-Istert igazgatja. A vasárnap esténként futó vetélkedőért a cég egyszeri költségként 38,7 millió forint plusz áfát, 48,3 millió forintot számolt el. Ezen kívül az MTVA adásonként 19 millió plusz áfát, 24,1 millió forintot fizet a Hung-Isternek. A NOL által megkérdezett szakember szerint ez több mint duplája a hasonló műsorok elkészítéséhez szükséges összegnek.
Fazekas Csaba jó ismerősét, Závodszky Zoltánt, a Show & Game tulajdonosát korábban maga kérte az MTVA-hoz. A vezető távozása után helyettese, Závodszky is felállt és saját cégéhez tért vissza. A Show & Game a Maradj talpon! műsorért egyszeri kiadásként bruttó 62,3 millió forintot számolt fel, adásonként pedig 4,4 milliót. A Bagi–Nacsa-show egyszeri költsége 21,4 millió forint volt, adásonként további 14 milliót utalnak a gyártó cégnek. A kéthetente jelentkező Fábry-show szerződése 15-18 millió forintról és húsz adásról szól. A NOL televíziós szakértője ez utóbbi árát is erős túlzásnak tartja.