Riadót fújtak Brüsszelben: rádöbbentek, hogy nagy a baj, és a magyar ötletbe kezdtek el kapaszkodni
Ráébredtek arra, hogy Európa nehezen tart lépést az Egyesült Államokkal és Kínával.
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium alá tartozó Nemzeti Fejlesztési Ügynökséghez kerülhet a 4-es metró beruházása - írja a Népszabadság. A projekt felügyeletét ezentúl az NFÜ láthatná el. Módosítanák a fővárossal kötött szerződést is.
Átírná a 4-es metró Kelenföld és Bosnyák tér közötti szakasz állami támogatásáról szóló 2005-ös jogszabályt a kormány - írja a Népszabadság. A lap szerint a támogatás összegét áthelyeznék a helyi önkormányzatok fejezetből az uniós fejlesztések fejezetébe. Így a projekt felügyeletét sem az államháztartásért felelős miniszter, vagyis a nemzetgazdasági miniszter látná el, hanem a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium alá tartozó Nemzeti Fejlesztési Ügynökség.
Módosítanák az állami támogatás nagyságáról és a folyósítás feltételeiről Budapesttel kötött szerződést is. A metrótörvény 2003-as elfogadása óta ugyanis csúnyán elszálltak a költségek, tavaly már 370 milliárdra becsülték az első szakasz, 533 milliárd forintra a teljes vonal költségét. A gazdasági bizottság is ezzel indokolja javaslatát, hozzátéve, hogy a feltárt gondok veszélyeztethetik a projekt befejezését, illetőleg annak uniós pénzből való finanszírozását. Ezért tartják szükségesnek, hogy módosítsák a fővárossal kötött szerződést.