Románia
15:002024. június 17.
Ukrajna
Belgium
18:002024. június 17.
Szlovákia

112: Egységes segélyhívó készül

2011. június 15. 16:31

A jövő év végére készülhet el Magyarország új, egységes segélyhívója, mely a 112-es számra épül majd. Az új rendszer Szombathelyi és Miskolci központokkal üzemel majd.

2011. június 15. 16:31

 2012 végére kiépül a 112-es számra épülő egységes központi segélyhívó rendszer - közölte Nyitrai Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium infokommunikációért felelős államtitkára. A korábban használatos 104, 105, 107 számokat 2013-tól fokozatosan kivonják a használatból.

A rendszer két központban, Szombathelyen és Miskolcon fogadja majd a hívásokat, melyeket rend- és tűzvédelmi, illetve egészségügyi szempontok szerint is képzett operátorok fogadnak majd. „A bejelentéseket, a hívást fogadó szakember kérdéseire adott válaszokkal kiegészítve, egy úgynevezett intelligens adatlapra rögzítik, amely azonnal megjelenik a mentők, a rendőrség és a tűzoltóság megyei rendszerén, így ha szükséges, a lehető legrövidebb időn belül pontos és konkrét információk alapján indulhat útnak a segítség. Ezáltal 2013-tól sokkal több életet tudnak majd megmenteni” - fejtette ki az államtitkár.

Hatala József országos rendőr-főkapitány szerint egyébként az új rendszer könnyebbé teszi majd a mentési összhang megteremtését, megkönnyíti a szolgálatszervezést, valamint az állománnyal való gazdálkodást is. Hatala szerint a rendszer akkor is hibátlanul tudna működni, ha a két központ egyikénél problémák lépnének fel.

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Passato Prossimo
2011. június 16. 08:38
tök mindegy mi a szám! Csak ne 10 perc legyen amíg felveszi valaki!
Honfi-fi
2011. június 15. 18:08
Már itt lenne az ideje , vagy 20 éve.
littlesys
2011. június 15. 18:02
911 tényleg lehet követendő.
jag3
2011. június 15. 16:44
Ez rémlik... 10 évvel ezelőttről :o) Azóta is folyton bevezetjük. Mondjuk arról nem is beszélve, hogy egy közös segélyhivó buktatópontja a diszpécserek képzettsége. A második a kapcsolás ideje, amig megtalálják azt a jóembert aki tényleg ért is hozzá... ha még adatlapot is kell töltögetni, akkor mókás igazán a szivinfarktus :o)
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!