Drágábban építhet a Közgép?

2011. május 22. 15:12

A NOL szerint a Közgép azért nyerhette el a Szajol és Püspökladány közötti vasútvonal kivitelezésére kiírt tendert, mivel a kormány megemelte a beruházás költségkeretét és kizárta a versenytársakat.

2011. május 22. 15:12

 A Simicska Lajoshoz köthető Közgép Zrt. 100 milliárd forintos megrendelést kapott a Szajol-Püspökladány közötti vasútvonal megépítésére - írja a NOL. A lap szerint a konzorcium győzelme a beruházás költségkeretének kormányzati emelésének, illetve a versenytársak kizárásának köszönhető.

A NOL megtudta: Orbán Viktor szentesítette a héten azt az iratot, mely engedélyezi, hogy 24,3 milliárd forinttal megemeljék a nagyrészt EU-finanszírozású projektre fordítható keretösszeget. A portál hozzáteszi: a Nemzeti Infrastruktúra fejlesztő Zrt. pár napon belül a Közgép két konzorciumát bízta meg a vasútvonal szakaszainak kivitelezésével.

A Szajolt Kisújszállással összekötő szakaszt a Swietelsky és a Közgép SZ-K-2011 Konzorcium közös alkalmi vállalkozása építheti 49,97 milliárd forintért. A szövetségben a Vasúttechnika és a Szentesi Vasútépítő is részt vesz. Ezen a szakaszon a NOL szerint olyan cégeket is kiejtettek, akik olcsóbban dolgoztak volna, sőt: a  másik szakaszon is olcsóbb lehetett volna a beruházás.

Amennyiben az elutasított cégek nem fogadják el a döntést, a vita a közbeszerzési Döntőbizottság előtt folytatódhat.

Amerika választ! Kövesse élőben november 5-én a Mandiner Facebook-oldalán vagy YouTube-csatornáján!

Összesen 23 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Tyrker
2011. május 24. 17:00
A "ki" kérdés is érdekes, de még érdekesebb a "mennyiért": http://vastagbor.blog.hu/2011/05/23/autopalyaepites_helyett_vasutfelujitas_a_tuti_biznisz Azért is ajánloma Vastagbőr blogot, mert ők - a Népszabósággal szemben - már az előző korszak autópálya-építéseinek a költségeit is ostorozták, tehát sokkal hitelesebb, hogy ezen is kiakadtak. A legszomorúbb az, hogy ilyen téren minden maradt a régiben; kormányváltás ide vagy oda.
TroppauerH
2011. május 23. 16:08
Most akkor mi is van?A Közgép offshore-céggel építünk? "Vannak, akik azt javasolják, hogy az új magyar alkotmány közbeszerzésben való részvételt, illetve, állami támogatást csak olyan gazdasági társaság számára tegyen lehetővé, amelynek tulajdonosi szerkezete átlátható. Ön mit gondol? - Nemzeti Konzultáció, 2011. február." "A Közgép felügyelőbizottság elnöke, Petykó Zoltán az uniós pályázatokat felügyelő Nemzeti Fejlesztési Ügynökség vezetője lett. Schváb Zoltán, a Közgép építési igazgatója a Fellegi Tamás által irányított Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára lett." Valamint a munkálatok a jól bevált magyarországi milliárdos állami építkezések szellemében jóval drágábban készülnek, mint kellene! Ezek után meg csodálkoznak a mindenkori kormány stb. vezetők, hogy az emberek nem akarnak adózni, mivel az adónk nagy része a jóbarátok zsebében landol. Ami meg mégis csoda folytán elkészül az meg gyatra minőségű. Szóval finanszírozza ezt a "projektet" is a kormány a saját pénzéből!
kanpalisoda
2011. május 23. 13:22
Csak azt nem értem, miért nem élből tízszer ennyibe kerül ez a cucc? A francnak itt az a sok szakmai bohóckodás! A keretösszeget nem annyiszor emelik föl ahányszor akarják? Hár akkor? Ki nincs itt lesz*rva? Fizess paraszt! Akik meg dolgozni fognak, azoknak meg úgysem fizetnek majd. Minek az? A f*sznak itt is ez a sok szöveg!
aetius
2011. május 23. 08:55
Engem is felizgatott a téma. Meg is kérdeztem az egyik ismerősömet, aki eléggé otthon van a témában. Ő annyit mondott, hogy az egész egy baszott nagy kamu. Már nem az, hogy a Közgép nyert, hanem az, hogy csak 3.-ak voltak.(1.) A történet ugyanis úgy kerek, hogy a legjobb ajánlatot ők adták, a többiek pedig elbaszták a pályázatukat(ezért zárták ki őket). Ez manapság tök általános, mert annyi balfasz cég van, akik képtelenek precízen valamit is benyújtani, aztán meg vagdalkoznak.(hazudoznak,bundát kiálltanak) A keretösszeget meg mindenképpen megemelték volna. Bárki is nyer, ha nem emelik meg, senki sem építené meg. A Nol.hu-s cikk pedig rögtön egy baszott nagy kamuval kezdődik, mert a Közgép nem csak mélyépítő cég.... Na mindegy. Nem akarom őket védeni, de ez most egy nagyon nagy kamu. A kérdés csak az, hogy ezzel mit akart elérni a Népszabadság. Szerintem szarrá fogják perelni őket.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!