"A VI. kerület képviselő-testülete akkor járna el helyesen, ha a mérlegelés és az egyeztetés befejezéséig a rendelet hatályát legalább felfüggesztené" - áll Takács Albert tanszékvezető főiskolai tanár, korábbi ombudsman és rendészeti miniszter által készített szakvéleményben. Takács szerint "súlyos kifogások és aggályok merülnek fel" a rendelettel kapcsolatban, mivel az alkotmánysértően határozza meg például a lakó fogalmát, mivel a tulajdonos családtagjait nem minősíti annak. Ez azért lényeges, mert a lakók kétharmadának beleegyezésén múlik, nyitva tarthat-e az üzlet, szórakozóhely hajnali egyig, éppen ezért a rendelet nem egyértelmű, és akár diszkriminatív is lehet. Ráadásul a beleegyezések megszerzésének végső dátuma sincs meghatározva, ami sérti a jogbiztonságot.
A hozzájárulás miatt végső soron a lakók válnak engedélyező hatósággá, és amennyiben a többség kezdeményezi, a kerület köteles visszavonni a meghosszabbított nyitva tartásra kiadott engedélyt, ami szintén alkotmánysértő. A szakvélemény szerint nem lehet a csendrendelethez azt a szankciót sem fűzni, hogy a jegyző zárórakor akár karhatalom segítségével bezárathassa az üzletet.
A VI. kerület mai rendkívüli testületi ülésen tárgyal a csendrendeletről. A nyár végén az önkormányzat azt ígérte a vendéglátósoknak, hogy a rendeletet átmenetileg felfüggesztik, amíg azt az üzletek javaslatainak megfelelően nem módosítják. A moratóriumra Kékesi Tibor (MSZP) tesz javaslatot, de párttársa, Hatvani Csaba alpolgármester szerint, közel sem biztos, hogy a javaslat meg is kapja a többséget.
Alkotmányt sért a csendrendelet (NOL)