Anyátokat, gondolta Patrik, majd feljebb tornászta magát a fotelben. Elhalasztották egy órával a premiert, vagy mi van itt? Pedig nagyon le akarta adni az IMDB-n az egypontos értékelését, még mielőtt anya lehívja vacsorázni, aztán holnap éghet a reddites haverok előtt, hogy
„miért nem nyomtad rá az egyest az IMDB-n az Elkxrtuk filmre, te csövesbánat, én nyomtam rá három egyest, három accounttal!”
Na végre, kinyílt az értékelés, bimm, repült az egyes, Patrik hátradőlt, ez igen, ma megmutattuk, mehet a poszt Instára.
Veszélyben a haza! – summázta Böbe néni annak a szimpatikus, kopasz fiatalembernek a Facebook posztját, aki arra riasztotta követőit: a balosok lehúzták az Elkxrtuk című film értékelését, tízest kell rá adni, és akkor jól legyőzzük őket. Böbe néni hát akkurátusan odavezette az egérmutatót a poszt alatti hozzászólásokhoz, belekattintott a kis mezőbe, bepötyögte, hogy „10”, és elküldte – már nem az IMDB megfelelő felületére, hanem oda, a Facebookra, a poszt alá. Hiába, a balosoknak az online, a jobbosoknak az offline mozgósítás megy jobban, ez már ilyen adottságféle.
Zajlik a sokéves digitális hibrid polgárháború legújabb összecsapása, az új téma 2006 forró őszének emlékezete.
Hogy mikor és hol kezdődött, jó kérdés: azzal, hogy tizenöt évvel ezelőtt rendőrök felsőbb utasításra ripityára vertek boldog-boldogtalant a budapesti utcákon
az akkori miniszterelnök minimum tudtával és beleegyezésével, aki bocsánatkérés gyanánt többek között az arcába röhögött az egyik félig megvakított áldozatnak – vagy azzal, hogy Kálomista Gábor egy politikai thrillert forgatott az események alapján, akkor, amikor, annyiból, amennyiből, és a film művészfilm besorolást kapott. Lehet súlyozni.
Volt itt persze előbb nyilatkozatháború, meg mindenféle kísérletek: egyes balos önkormányzatokhoz tartozó, így nyitott meg úgy nyitott terek bezárultak a film előtt, elhallgatási kísérlet, pipa; meg persze volt erre rákontrázás, cenzúra emlegetésével a producer részéről, s az említett besorolás, ez is pipa. A film körüli minden rezdülésről cikkek sora született, főként az ellendrukker-oldalon, amely cikkek alatt persze véres háborúkat vívtak a kommenthadak.
És persze a legfontosabbá vált bebizonyítani egyrészről, hogy korszakos remekmű, zseniális alkotás, másik részről pedig, hogy a világ legrosszabb filmje, sőt nem is film, és így tovább.
Az IMDB felülete lett a legújabb csatatér,