„Amíg a világ Arizonára, Georgiára és Pennsylvaniára figyelve várja, hogy ki lesz a következő amerikai elnök, íme egy érdekes tömegközlekedési hír az amerikai választásról. Az amerikai nagyvárosokhoz hasonlóan igencsak autóközpontú texasi nagyvárosban, Austinban évtizedek óta terv egy villamoshálózat kiépítése, hogy ne csak buszokra épüljön a közösségi közlekedési rendszer. Az elnökválasztás mellett most az erről szóló népszavazás is lezajlott kedden.
A választók 58%-a mondott igent a 7,1 milliárd dolláros (2158 milliárd forint) tömegközlekedés-fejlesztési programra, melynek fedezete az ingatlanadó 4%-os emelése. A választók tehát nem pusztán a közlekedésfejlesztésre mondtak igent, hanem arra is: hajlandóak-e többet is fizetni érte. Egy átlagos austini lakóingatlan tulajdonosa évi 284 dollárral (88 ezer forint) fizet majd több ingatlanadót, hogy megépüljön az új villamoshálózat.
A beruházási csomagban 43,5 km gyorsvillamos-vonal épül meg 31 db új állomással, 4 vonalon, kapcsolattal a város nemzetközi repülőterére. A belvárosban a villamosok alagútban fonódnak majd össze. A helyi közösségi kerékpáros rendszer elektromos rásegítésű kerékpárokkal bővítik és minden állomáson hozzáférhető lesz az új vonalakról. Számos új buszsáv és buszkorridor is épül, a buszos szolgáltatásokat is fejlesztik az egész városban, és 9 db új P+R parkoló is épül.
Mindig inspiráló látni, ha egy kiépült kötöttpályás közösségi közlekedési nélküli város lakói arra szavaznak a dugók és az autók okozta környezetszennyezés láttán, hogy épüljön ki a kötöttpályás tömegközlekedés a városukban - még azon az áron is, hogy ezért több adót kell fizetniük. Ezek a példák jól mutatják: a közösségi közlekedésnek van jövője. Itthon is érdemes megbecsülnünk a kiterjedt kötöttpályás hálózatot, melyet az elmúlt évszázadokból örököltünk és minden lehetséges eszközzel fejleszteni.”