Íme egy érdekes tömegközlekedési hír az amerikai választásról

2020. november 05. 15:38

A közösségi közlekedésnek van jövője. Itthon is érdemes megbecsülnünk a kiterjedt kötöttpályás hálózatot.

2020. november 05. 15:38
Vitézy Dávid
Vitézy Dávid
Facebook

„Amíg a világ Arizonára, Georgiára és Pennsylvaniára figyelve várja, hogy ki lesz a következő amerikai elnök, íme egy érdekes tömegközlekedési hír az amerikai választásról. Az amerikai nagyvárosokhoz hasonlóan igencsak autóközpontú texasi nagyvárosban, Austinban évtizedek óta terv egy villamoshálózat kiépítése, hogy ne csak buszokra épüljön a közösségi közlekedési rendszer. Az elnökválasztás mellett most az erről szóló népszavazás is lezajlott kedden. 

A választók 58%-a mondott igent a 7,1 milliárd dolláros (2158 milliárd forint) tömegközlekedés-fejlesztési programra, melynek fedezete az ingatlanadó 4%-os emelése. A választók tehát nem pusztán a közlekedésfejlesztésre mondtak igent, hanem arra is: hajlandóak-e többet is fizetni érte. Egy átlagos austini lakóingatlan tulajdonosa évi 284 dollárral (88 ezer forint) fizet majd több ingatlanadót, hogy megépüljön az új villamoshálózat.

A beruházási csomagban 43,5 km gyorsvillamos-vonal épül meg 31 db új állomással, 4 vonalon, kapcsolattal a város nemzetközi repülőterére. A belvárosban a villamosok alagútban fonódnak majd össze. A helyi közösségi kerékpáros rendszer elektromos rásegítésű kerékpárokkal bővítik és minden állomáson hozzáférhető lesz az új vonalakról. Számos új buszsáv és buszkorridor is épül, a buszos szolgáltatásokat is fejlesztik az egész városban, és 9 db új P+R parkoló is épül. 

Mindig inspiráló látni, ha egy kiépült kötöttpályás közösségi közlekedési nélküli város lakói arra szavaznak a dugók és az autók okozta környezetszennyezés láttán, hogy épüljön ki a kötöttpályás tömegközlekedés a városukban - még azon az áron is, hogy ezért több adót kell  fizetniük. Ezek a példák jól mutatják: a közösségi közlekedésnek van jövője. Itthon is érdemes megbecsülnünk a kiterjedt kötöttpályás hálózatot, melyet az elmúlt évszázadokból örököltünk és minden lehetséges eszközzel fejleszteni.”

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 4 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Palepoli
2020. november 05. 21:35
Nagyon jó példák vannak ingyenes kötöttpályás megoldásokra, aminek előnyeit élvezhettem pl. Miamiben (automatizált metromover), Pittsburghben (metró), Salt Lake Cityben (villamos), Denverben (busz), csak épen az üzemeltető városoknak sokba kerül.
h040183
2020. november 05. 18:17
Király! Ez Magyarországon, pl Budapesten úgy nézne ki, hogy adunk a libsiknek egy 7,1 milliárd dolláros (2158 milliárd forint) tömegközlekedés-fejlesztési programot, ami persze 5 év múlva már 20 milliárdba lesz... Közben a buszok meg spontán kigyulladnak, mert vétel óta nem voltak karbantartva... Ismerős sztori??? Amíg ezek vezetik a várost addig egy forintot se!!!! Ellenünk haaználják föl kampánypézre!
Bejla
2020. november 05. 16:21
most azokról a hülyékről beszélünk, akik 1x már felszedték az egész országban a síneket, mondván: semmi szükségünk a hülye villamosokra - mindenki saját gk.-val jár?
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!