Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Itt lenne az idő, hogy a változást sürgető politikai pártok és a sajtó magát komolyan vevő része leüljön egy-két dolgot átbeszélni.
„Van valami azonban ebben a borzalomban, ami mégiscsak pozitív és előremutató. A politikusok, akik közül sokan eddig ősellenségként tekintettek a médiára, saját bőrükön tapasztalhatják meg, milyen az, amikor egy állampárt nemcsak az államot, hanem a sajtót is túszul ejti. A Jobbik minapi javaslata, hogy a bíróságon már hamisnak bizonyult állításokat újra és újra közlő szerkesztőségeket gigabírsággal sújtsák, ennek egyik jele. A javaslat nem biztos, hogy célravezető. Mutatja azonban, itt lenne az idő, hogy a változást sürgető politikai pártok és a sajtó magát komolyan vevő része leüljön egy-két dolgot átbeszélni.
Hogy a média jövőjéről ne csak a Facebook gondolkodjon el Magyarországon.”