„Beköszöntött 2017, újabb naptári évnek örvendhet a folyamatos Fidesz-kormányzás. Sokan nem is emlékezhetnek, milyen volt, amikor még nem Orbán Viktor uralkodott a mi hazánkban. Ők annyira fiatalok, hogy már ebbe a királyságba nőttek bele.
A kedvükért is mondom: soha semmi nem tart örökké, ráadásul a magyar miniszterelnök hosszú pályafutásának is voltak nehezebb időszakai. Igen, ez a legendás karrier kis híján kétszer is szilánkokra hasadt, mégpedig 1994-ben és 2006-ban. Idetartozik, hogy 2002-ben szenvedte el legváratlanabb választási vereségét – de nem a legbrutálisabbat, az a 2006-os volt –, viszont erősebben-izmosabban jött ki a pofonból, mint valaha.
Voltaképpen az a fiaskó tette őt azzá, ami lett.
Addig is tudta: olyan politika nincs, amely saját történetek nélkül életképes lenne, onnantól azonban a márkaépítés is legalább ennyire fontos szerepet kapott. Majdnem annyira fontosat, mint a pillanat uralásához kellő eszközrendszer megtervezése és megszervezése, értve ez alatt a mozgósítás szisztémájának kidolgozását éppúgy, mint a 100:0 arányú médiaegyensúly megteremtéséhez szükséges első, második, harmadik és sokadik lépéseket.
Két idézetem van a témához. Az egyik Schiffer Andrástól, az LMP egykori társelnökétől-frontemberétől származik, aki a hagyjuk már békén a Fideszt, foglalkozzunk magunkkal mottó jegyében ilyeneket mondott a HVG-nek: »A szakpolitika a vége valaminek. Először az jön, hogy van-e saját emberképe egy politikai erőnek. Az elmúlt 25 év két felvázolt emberképe, az alattvaló és az öngondoskodó ember helyett fel lehet vázolni a közösségért felelősséget viselni tudó ember képét. […] Fel kell felvázolni egy olyan Magyarország-képet, amelyben tudással, kreativitással lehet boldogulni – szerintem ez adhat olyan ellenajánlatot, amely alternatíva lehet egy orbáni Magyarország-képpel szemben.«
A másik idézet a Kreatív magazinból való, amely a maga tréfás módján listát állított össze a legmenőbb hazai márkákról. És a BKV meg a Fornetti között elhelyezte Orbán Viktort,felvetve az alábbiakat: »Mi tudna egy meghatározó márka egyértelműbb ismertetőjele lenni, mint hogy minden kihívója hozzá méri magát? Mi volna meghatározóbb annál, hogy valaki legalább egy évtizede tematizálja egy ország teljes közéletét? És mi mutatná jobban egy márka sajátos erősségét, mint hogy időről időre lényeges beltartalmi elemeit lehet kicserélni, eldobni anélkül, hogy a márka követőit ez egy picit is elbizonytalanítaná?«