„Két éve, amikor Közgép-hirdetések jelentek meg a lapban, az MSZP felháborodott, mire egyik munkatársuk, Andrassew Iván visszautasította a kritikát, mondván: az MSZP frakciója és elnöksége is egyaránt felelős a Népszava nehéz helyzetéért. Ön is így gondolja? Miért dönthetett úgy a Közgép, hogy baloldali lapokban kezd el hirdetni?
Ez utóbbira nem tudok válaszolni. Lehet, hogy az európai uniós pályázatoknak volt egy olyan dedikált része, hogy országos napilapban kellett hirdetniük. De ezt tényleg nem tudom, és nem is akarom firtatni, egy piaci szereplő miért hirdet nálunk. A törvényességét kell nézni a dolognak. És azzal, amit Andrassew Iván mondott, mélyen egyetértek: olyan nincs, hogy tiltakozom a Közgép hirdetése ellen, de nem biztosítok a másik oldalról forrást. Akkor mi ezt a szerződést felbontottuk a szocialista vezetés felháborodása miatt, aztán eltelt három hónap, és válságba került a Népszava. Vissza kellett mennem a Közgéphez, hogy szeretném újraéleszteni a dolgot. Hálistennek, erre hajlandóak volt. Nálam egy piaci szereplő hirdet. Ha valami olyat kért volna tőlem a Közgép, ami összeegyeztethetetlen a lap ethoszával, az engem minősített volna, ha belemegyek. Tessék megnézni, változott-e egy centit is ettől a lap irányvonala.
És ha ezek után a Népszavához eljutott volna egy exkluzív információ a Közgépről, azt lehozta volna?
Természetesen igen. Nyilván megadom a lehetőséget, hogy reagáljon rá – de ezt teszem akkor is, ha nem hirdet nálam. A mai újságírásnak sajnos egy etikátlan vonulata, hogy anélkül írnak meg valamit, hogy megadnák a lehetőséget a reakcióra.
A tízezer új előfizetőre vagy a 10-15 milliós befektetőre milyen kilátások vannak most, lassan egy hónappal a bejelentés után, mely szerint csak két hónapjuk van hátra?