Bringautat a Nagykörútra, újságírást a köztévébe!

2013. szeptember 06. 09:04

Kerékpárosként a műsorvezető fogalmatlan bringaellenessége, újságíróként e pár perc szakmaiatlansága miatt kérem ki ezt egészet magam és sokunk nevében.

2013. szeptember 06. 09:04
Rajcsányi Gellért
Mandiner

Nagyot néztem a köztévé csütörtök reggeli adása láttán: Kürti Gábor, a Critical Mass főszervezője, kerékpáros aktivista volt a vendég, akivel Gulyás István műsorvezetőnek a nagykörúti kerékpáros közlekedés megoldásáról kellett volna beszélgetnie – Kürtit nyilván ezért hívták be a műsorba. A nagykörúti bringázás már nem csak hobbi kérdése: a jövő évben induló Bubi közbringarendszer nagymértékben épít a Nagykörút vonalára, és ahogy a Küllőnélő blog írja, az ehhez érkező jelentős uniós támogatásnak feltétele, hogy a bringakölcsönző pontok kerékpáros úton egyszerűen össze legyenek kötve. A körúti kerékpározást tehát meg kell oldani: több lehetőség is felmerült, erről pedig komoly vitákat kell folytatni róla. Ez nem sikerült tegnap a köztévének.

A BKK becslései szerint a kerékpárforgalom a Nagykörút gépjárműforgalmának 6 százalékát teszi ki. Naponta átlagosan 900 és 1000 bringás jár rajta, ami megegyezik az Andrássy út forgalmával. A kerékpárforgalom megoldására több javaslat is felmerült: a Nagykörúttal párhuzamos utcák; a körúti járdák; a külső sáv; vagy pedig a parkolósáv helyén lehetséges a kerékpárosok elvezetése. A Kerékagy blog szerint jelenleg a parkolósáv megszüntetése lehet a befutó, ami nyilván sok érdekbe ütközhet.

Minderről vitatkozhatott volna Gulyás István a kerékpáros aktivistával, ehelyett – elvileg kérdezőként – azonban fogalmatlansággal vegyes pökhendiséggel kezdte el kioktatni Kürtit a bringások KRESZ-ismereteiről, a kerékpárosoktól elszenvedett privát sérelmeiről. Az interjú alanya próbált a műsor apropójául szolgáló közlekedésszakmai témánál maradni, a saját bevallása szerint „két és fél tonna színvassal” közlekedő műsorvezető viszont kitartott saját problémái mellett, amivel a kerékpáros cikkeknél rendre előforduló legvadabb autósoviniszta kommentelők színvonalát közelítette alulról. Kürti a legvégén bepróbálkozott még egyszer az eredeti téma felvetésével: „de miért nem beszélünk a Körútról”, de erre a saját felháborodásán tovább kattogó Gulyás csak annyit mondott zárásként: „ezt majd megkérdezzük a körútiaktól”.

Kerékpárosként a műsorvezető fogalmatlan bringaellenessége, autóvezetőként a sofőr kolléga arroganciája, budapesti lakosként a sokunkat érő téma privát sérelmek miatti negligálása, tévénézőként az időm fölösleges rablása, újságíróként e pár perc szakmaiatlansága, közmédiát finanszírozó adófizetőként pedig a pénzünk erre való fölös elköltése miatt kérem ki ezt egészet magam és sokunk nevében. Szép teljesítmény, mondhatom.

az eredeti, teljes írást itt olvashatja el Navigálás

Összesen 97 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
polnemkor
2013. szeptember 29. 07:19
Nem érdekel. Baromira tele van a hócipőm a b í r á l h a t a t l a n budapesti bringások arrogáns, nagyarcú közveszélyes pofátlanságával és a köréjük épített kultuszból. Ennyi.
Autofocus
2013. szeptember 29. 07:17
Pontosan. Én csak sajnálni tudom azokat akik az autójukban krenkolják magukat habzó szájjal: saját magukkal van bajuk, mert az agressziót a közlekedési, vezetési, stb képességeik elégtelensége miatti szorongásuk szüli. Persze ugyanez megfigyelhető feleslegesen parázó gyalogoson, tetőtől talpig protektorban fehérülő kézzel kormányt markoló, majrézó biciklisen, egyszóval mindenkin. Tényleg, jut eszembe, a taxisokat, a motorosokat és a BKV-sokat még nem is szidta senki! :-) Pusztuljanak ők is! :-D Bezzeg Phenjanban mennyivel egyszerűbb az élet! ;-D http://tinyurl.hu/I9FT/
Forsz
2013. szeptember 29. 07:17
"...nem azért kötöttem bele Gulyásba mert kormánypárti(.........)hanem mert durván visszaélt a helyzetével. -------------------------------------------- Akceptálom, de én pedig azt gondolom, hogy akinek a szerkesztésében ez a mandineres mocskosszájúság, mint médium, fut, az ennyire ne legyen zsurnalisztikai erénycsősz. Felőlem, mehet a szenny, de akkor pofa be!
Autofocus
2013. szeptember 29. 07:15
Olyan volt ez a nagykörúti ötlet mint a piranhák közé öntött vér, mindenki megveszve csattog mint a kasztanyetta. Most hallgatom a Gazdasági Rádióban a dr. Kovács Kázmért, na mondom, ezek is jótól kérdezik mit szól a körúti bringasávhoz. Ki lehet találni hogy mit, és a műsorvezetővel élvezettel szörnyülködtek a biciklis anarchia miatti elviselhetetlen közlekedési helyzeten. Én meg ültem az autóban, a péntek kora délutáni zsezsegésben, és észre sem vettem hogy egy városi dzsungel vívja élethalálharcát körülöttem. De ha már a Nagykörút szóba került, szerintem az egysávosítás az igazán előre mutató gondolat, ami mellett elfér a parkolósáv, hiszen most is minden második üzlet üresen tátong, nem kellene ezt fokozni. Kevesebb átmenő forgalom, több célforgalom. Nem szabad egyik napról a másikra kitiltani az autókat a városmagból, de lépésről lépésre csökkenteni kell a belső kerületek autóforgalmát. Ezzel párhuzamosan a Margit híd, a Margit körút és a teljes körút autóterhelését csökkenteni lehet és kell is, ezzel sokezer embernek élhetőbbé téve a környezetét. És ez egyáltalán nem csak a biciklisek miatt fontos.
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!