Az álhírek terjesztésével a vesztünkbe rohanunk: ijesztő gyakorlat terjed a közösségi oldalakon
Négyből három hírt anélkül osztanak meg a felhasználók, hogy elolvasnák. Íme, az álhírek terjedésének pszichológiája.
Az elmúlt 16 évben adásba került népbutító műsoraikat még a teljesség igénye nélkül is nehéz felsorolni.
„Mielőtt felpattannánk a karosszékből és sebtiben elkezdenénk segíteni pakolni az RTL Klub székházában, érdemes visszatekinteni, hogy mit adott nekünk a napjainkban legnépszerűbb TV-csatorna.
Az elmúlt 16 évben adásba került népbutító műsoraikat még a teljesség igénye nélkül is nehéz felsorolni, de azért a »gyöngyszemeket« érdemes felidézni. Bizonyára sokan emlékeznek még a Balázs és a Mónika showkra. Ezekben a kiváló produkciókban, a munkából fáradtan hazatérő polgár minden délután szemtanúja lehetett, amint társadalmunk többségében kevésbé iskolázott tagjai élő adásban némi szóváltás után kiverték egymás fogát.
Megörvendeztetett továbbá minket az RTL Klub a valóságshowival is. Az öt szériát megélt Való Világ a hazai televíziózás egyik legkártékonyabb műsora volt. Bűnözők, repedtsarkú prostituáltak és különböző kétes alakok hónapokig tartó fetrengését követtették nyomon a TV nézők nap mint nap. Menekülni sem lehetett előlük, mert az emberre úton útfélen az éppen aktuális VV-akárki mosolygott. És, hogy miért volt olyan kártékony ez a műsor? A tinédzserek jelentős részének a szemében a műsorban szereplő nímandok lettek a példaképek. Róluk lehetett mindenhol olvasni, még a csapból is ők folytak és sajnos folynak a mai napig is. Az igazi büszkeségeink sportolóink, színészeink, művészeink a háttérbe szorultak. Azért valahol nagyon szomorú, hogy a mai tizenévesek egy jókora hányada fejből felsorolja a Való Világ utolsó szériájának a szereplőit, míg mondjuk Gyurta Dánielről, Cseh Laciról vagy éppen Rudolf Péterről még csak hírből sem hallottak.”