Az ERC szokásos forgatókönyvének megfelelően pénteken edzéssel majd a kvalifikációval indult a hétvége. Herczig Norberték már a versenyre taktikázva, a mezőny nagy részétől eltérően az ezen a pályán lassabb kemény abroncsokkal indultak, de így is megszerezték a hetedik helyet. A kvalifikáción eredmény alapján választanak rajthelyet a párosok, ami murvás versenyeken azért fontos, mert az elején folyamatosan tisztul a pálya, ahogy a versenyautók lesöprik a kavicsokat a murva tetejéről. Ez másodpercekben mérhető különbséget jelent a szakaszokon. Norbiék hetedikként választottak rajthelyet, amivel kedvező pozícióból indulhattak.
És aztán dagonyázás verseny helyett
A szombat azonban meglepetéssel kezdődött, a vasárnapra várt eső korábban érkezett, és alaposan feláztatta a pályákat. A helyzeten rontott, hogy a verseny előtt a szervezők feltöltötték az úthibákat, de ez a feltöltés felázott, így olyan szintű dagonyázássá alakult a futam, amilyennel még a sokat látott versenyzők sem találkoztak eddig.
„Túlélőverseny volt. Ködben, esőben száguldottunk 150-es tempóval, de volt olyan, hogy lassítanunk kellett, mert nem láttunk semmit.
Előfordult, hogy 15 km/h-ás sebességnél is megállíthatatlanul csúszott a versenyautó. Olyat sem éltünk még át Ramónnal, hogy a verseny alatt volt időnk összenézni, mert a kanyarokból nem tudott kigyorsítani az autó, másodpercekig szinte egy helyben álltunk” – mesélte az első versenynapot Herczig Norbert.