Michael Schumacher először lépett a nyilvánosság elé síbalesete óta
A legendás pilóta ott volt lánya esküvőjén.
1985 után most először rendeztek Holland Nagydíjat, melynek helyszíne a felújított zandvoorti pálya.
Tajthi Andrea (racingline.hu) írása a Mandiner Sporton
Amíg azonban Hamilton mögött ott volt hátvédnek csapattársa, Valtteri Bottas a harmadik helyen, addig a holland "segédje", Sergio Pérez csak a boxutcából tudott rajtolni. Verstappennek így be kellett érnie a Red Bull fiókcsapata, az Alpha Tauri negyedik helyről induló versenyzőjével, Pierre Gasly-vel.
Russell, Kubica, Mazepin és Latifi (aki szintén a boxból rajolt) közepes gumikeverékeken rajtolt, míg Pérez kemény Pirelliket választott, a többiek pedig lágy gumikon vágtak neki a versenynek.
Verstappen jól jött el a rajtnál, mögötte maradt a két Mercedes, akiket Gasly, majd a két Ferrari és a két Alpine következett. Alonso, ahogy azt a verseny előtt jósolta, két helyet javított, míg a hetedik helyről induló Giovinazzi három helyet bukott, miután összeért az autója Alonsoéval.
A harmadik körben a 11. helyen haladó Russell jelezte, hogy Ricciardo (9.) autójából időnként füst és olaj távozik.
Az 5. körben Schumacher már ki is állt kerékcserére, és kemény keverékekre váltott, eközben Hamilton jelezte rádión, hogy ilyen tempó mellett hamarosan küzdeni fog a gumikkal. Ekkor Verstappen előnye már közel három másodperc volt előtte.
A 18. körre már Vettel és Pérez is járt kerékcserén, jócskán a mezőny végén haladva: Pérez a 17. helyen állt, őt Mazepin, Vettel és Schumacher követte.
A "nagyok" közül Hamilton volt az első, aki kereket cserélt. A 21. körben kapott közepes keverékeket.
Őt Verstappen követte, ő szintén közepesre váltott. A második helyre tért vissza, míg az élre így Bottas került, aki még nem járt a boxban.
Gasly, már kerékcserével a háta mögött simán, kívülről előzte meg Alonsót, aki még nem cserélt.
A 31. körben Verstappen visszavette az első helyet Bottastól, miután a finn hibázott egy kicsit, de ez már elég volt ahhoz, hogy a holland kivitelezhesse a manővert. Ez után őt Hamilton is megelőzte.
Ezt követően Bottas is kerékcserére érkezett.
Az első kerékcserék után a top 6 sorrendje visszaállt az eredetire: Verstappen, Hamilton, Boztas, Gasly, Leclerc, Sainz.
A 38. körben Vettel próbálta megelőzni Kubicát a 3-as, döntött kanyarban, de kitört az Aston Martin hátulja a döntött "teteje" felé, majd az autó kezdett visszagurulni az "aljára" ami elég veszélyes szituációt eredményezett. A mögötte érkező Bottas épp, hogy ki tudta kerülni külső ívről.
A 40. és 41. körben Hamilton és Verstappen egymás után érkeztek újabb kerékcserére. Hamilton forgalomba tért vissza, míg a holland légüres térbe, simán visszaállt az élre, és három másodperc előnnyel folytatta a versenyt.
Mindeközben Lando Norris még egyszer sem volt kerékcserén. A hetedik helyről a 42. körben állt ki lecserélni a közepes Pirelliket keményre.
A 48. körben Mazepin állt ki a versenyből hidraulikus probléma miatt, majd az 50. körben Tsunoda is így tett, miután csapata problémát érzékelt a telemetria adatokban.
A mezőny végérül induló Pérez közben egyre jobban tört előre. A 72 körös verseny 60. körében már a pontot érő 10. helyen állt.
Majd mikor Verstappennel közölték rádión, hogy mekkora az előnye a brittel szemben, ő némileg humorosan visszakérdezett, hogy Hamilton esetleg panaszkodik-e már valamire...
A 68. körben Hamilton újabb kerékcserére érkezett, azonban nem sikerült elég gyorsan, öt másodpercet rostokolt a Mercedes versenyzője. Majd ezt megismételte a 70. körben is, hogy friss gumikon megfuthassa a leggyorsabb kört, melyet pár pillanattal korábban, csapattársa, Bottas csent el előle.
Az utolsó körben Hamilton még megszerezte a leggyorsabb körért járó plusz egy pontot.
A nyitóképen: Max Verstappen a Red Bull holland versenyzője. Fotó: Boris Streubel/ Getty Images/ Red Bull Content Pool