RAPID - a Mandiner Sport és a Racingline.hu hétfői digitális autó-motor sport melléklete
Vámosi Péter írása
Igy indult valahogy Hamilton is 2007-ben, történetesen pont ugyanannál a csapatnál, ahol most Lando Norris is versenyzik, ez a McLaren istálló. Akkor az ifjú brit csapattársa Fernando Alonso volt, az elmúlt két év bajnoka. Ron Dennisék olyan komolyan hittek az új felállásban, hogy szemrebbenés nélkül hagyták távozni Kimi Räikkönent a Ferrarihoz, Juan Pablo Montoyát pedig a tengerentúlra. A ravasz és tapasztalt bajnok és a kezdő újonc felállás azonban hamar nem várt meglepetést hozott.
Lewis rögtön az Ausztrál Nagydíjon a dobogón nyitott, év végére pedig ugyanannyi ponttal zárt, mint pedigrésebb csapattársa.
A spanyol odébb is állt, 2008-ra Hamilton pedig be is zsebelte az első világbajnoki címét. Azóta a gyári Mercedes alakulatával még hatot gyűjtött hozzá, és idén is harcban áll a világbajnoki címért, fiatal kihívójával, Max Verstappennel szemben.
Ezen új generációnak egyik jeles képviselője Lando Norris is.
A brit fiú azért nem a nincstelenségből küzdötte fel magát a a királykategóriáig, ellentétben Hamiltonékkal, akinek az édesapja három állást is vállalt, hogy fia versenyezhessen, amíg a tehetsége okán be nem került a McLaren junior programjába. Lando édesapja az informatikai vállalkozásaiból már jó alapot teremtett, és a srác először inkább a MotoGP felé kacsintgatott, ahol azt a Valentino Rossit válaszotta példaképül, aki épp idén vonul vissza. Néhány éve pedig pont Hamiltonnal cseréltek járművet egy szponzori eseményen. A fiatal versenyző azonban szerencsére mégis inkább a gokartot választotta, és ezzel elindult a siker felé vezető úton.
Azonnal megnyerte a gokartos évét követően az első formaautós bajnokságát, 2016-ban pedig egyszerre nyerte meg a Formula Renault 2.0 NEC, a Formula Renault 2.0 Európa-kupa, valamint a Toyota Racing Series szériákat, így
a szakma egyből felfigyelt a roppant gyors fiúra.
2017-ben folytatódott a sikersorozat: a Formula 3-as Európa-bajnokságot is megnyerte, és így már le is igazolta a McLaren hivatalos tesztpilótának, vagyis egycsapásra Forma-1-es autót is tesztelhetett. 2018-ban a Formula 2-t ugyan nem nyerte meg azonnal, de
még a korábban emlegetett Alonso is pozitívan nyilatkozott róla, ami a spanyoltól felettébb szokatlan.
2016-ban személyesen is találkozhattam vele, amikor a Formula Renault 2.0 NEC sorozatával a Hungaroringen járt és kitűnő ajánlólevélnek bizonyult, hogy
személyesen Habsburg Ferdinánd hívta fel a figyelmünket a fiatal és tehetséges pilótára, azzal a megjegyzéssel, hogy biztosra veszi, a Forma-1-be kerül majd.