Saját korábbi rekordját döntötte meg az idei Kékszalag győztese
A Fifty-Fifty immár negyedik alkalommal nyerte meg a rangos versenyt.
Az 53. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj július 22-én reggel kilenc órakor rajtol, s a címvédő csapat, az RSM 2 vezetője, Kalocsai Zsolt idén is nagyon kiélezett versenyre számít. A Mandiner Sportnak eképp nyilatkozott a felkészülésről és az esélyekről.
Bánfalvi Szabolcs interjúja
Hogyan sikerült az idei felkészülés, a koronavírus-járványt is figyelembe véve?
Az idei évben a koronavírus-járvány nem hátráltatta a felkészülést, ellenben tavaly sok nehézséget okozott. Idén relatíve korán összeraktuk a hajót és a technikát, március 31-én végeztünk a fejlesztési ciklusunkkal, akkor jött ki a műhelyből a hajó. Áprilisban elég rossz időjárási körülmények között vízre raktuk a hajót, s április végétől folyamatosan a vízen vagyunk. Az összes mérvadó versenyen részt vettünk, és ez összemérésre adott lehetőséget a többi csapattal. Ezekből levontuk a következtetéseket, néhány plusz fejlesztést végre kellett hajtani még a hajón.
és megvizsgáltuk azt is, hogy melyek azok a környezeti viszonyok, amelyekben lassabbak voltunk, hátrányban voltunk, és azokon a területeken próbáltunk javítani.
Milyen időjárási körülmények kedveznek a csapata hajójának, és mik okoznak nehézséget?
A mi hajónknak a gyenge szeles körülmények kifejezetten kedveznek, míg a nagyon erős szeles viszonyok között is jól tudunk menni, többször hajóztunk már így. Azonban létezik egy olyan közép széltartomány, ahol egy szélirány vonatkozásában kicsit hátrányban voltunk, ez a széllel szemben vitorlázás, azaz a krajcolás, ami 9 és 12 csomós szél esetében még nem annyira ízlett a hajónak. Tudtuk, mi a probléma, s ezen változtattunk. A versenyeken az összemérésben láttuk, hogy a versenytársak ebben jobban teljesítettek. Tisztában voltunk azzal, hogy milyen mértékű a hátrányunk, s ez alapján folytattuk a hajó tökéletesítését.
Tavalyi győztesként mi a csapat elvárása az idei versennyel kapcsolatban?
Idén is dobogó esélyesek lehetünk ugyanúgy, mint tavaly.
Azt látjuk, hogy négy-öt csapat lesz a komoly versenytársunk, ezek közül bármelyiknek van esélye az 53. Kékszalag megnyerésére.
Kik a nagy riválisok?
Kiemelném a Roland Gäbler kormányozta Black Jack katamaránt, a tavalyi harmadik helyezett Kaiser Kristóf irányította MKB-Prospexet, valamint a Fifty-Fiftyt, amelyet Józsa Márton kormányoz, és az örökös Kékszalag ranglistavezetőt, Litkey Farkast, aki szintén módosított idén a hajóján. Emellett indulnak még esélyes csapatok, mint a Nanushka Váradi Szabó János kormányossal, illetve a 2019-ben győztes Racing Django egysége Petrányi Zoltán kormányossal.
Említette, hogy tíz évnyi építkezés eredménye a tavalyi győzelem. Ezentúl a dobogó vagy a győzelem a hosszú távú cél is?
A hosszú távú cél a dobogó első helye. A következő években szeretnénk ezt fenntartani vagy fenntarthatóvá tenni, ha már ennyit dolgoztunk rajta.
Nyitókép: RSM 2 facebook