„Ha egy kereskedő akciósan kínál egy terméket, majd felemeli az árát, aztán ismét a korábbi, alacsonyabb ár szintjére csökkenti vissza azt, és mindezt 30 napon belül teszi meg, akkor ezt nem nevezheti akciózásnak, hiszen az új szabályok szerint a második jóárasítás pontosan 0 százalékos árcsökkentés lesz. Ez az egymást viszonylag rövid ráhagyással követő fekete pénteki és karácsonyi árleszállításokkor lesz fontos: elcsúszott időzítésnél előfordulhatna, hogy az ínycsiklandó, 30 százalékos leárazás helyett 0 százalékos árcsökkentéssel próbálják meg rávenni az embert a fa alá való megvételére” – derül ki a fogyasztóvédelem hivatalos honlapjáról.
Emellett az is kiderült, hogy az akciós ár 30 napnál hosszabb is lehet, de ez nem vezethet a fogyasztók megtévesztéséhez, az indokolatlanul hosszú, akár fél évig is elnyújtott „akciók” alkalmazásával, mivel ez – a kormányzati útmutató szerint – tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatnak minősül.