Lydia Krefta, a PG&E tiszta energiával kapcsolatos közlekedési igazgatója elmondta, hogy a közműszolgáltató jelenleg mintegy 470 ezer elektromos járművet csatlakoztatott a hálózathoz az észak- és közép-kaliforniai szolgáltatási területén, és 2030-ra el akarja érni a hárommilliót.
Aram Shumavon, a Kevala vezérigazgatója szerint, ha a hálózati infrastruktúra nem tart lépést az EV-k számának rohamos növekedésével, akkor elég jelentős problémákra számíthatnak: hosszú sorokra a töltőállomásoknál, sőt a leterhelt hálózat a szélsőséges időjárással szemben is sérülékenyebb lesz, emiatt áramkimaradásokra is számíthatnak.
Mi az infrastruktúra fejlesztésének akadálya?
A növekvő villamosenergia-igény kielégítésének a legegyszerűbb módja, ha több, lehetőleg zöldenergia-forrásból gazdálkodunk. Bár a szén- és földgázerőműveket könnyű a lakossági központok közelében elhelyezni, a legjobb nap- és szélerőművek általában jóval messzebb vannak az emberek élőhelyétől. Ebből következik, hogy az Egyesült Államoknak több nagyfeszültségű távvezetékre van szüksége, amely képes a nap- és szélenergiát szállítani.
Rob Gramlich, a Grid Strategies átviteli politikával foglalkozó csoportjának alapítója és elnöke szerint miközben folyamatosan pénzt költenek a régi vezetékek cseréjére és korszerűsítésére, alig építenek újakat. „Szerintem évente körülbelül 20 vagy 30 milliárd dollárra lenne szükségünk a fejlesztésekre. Jelenleg szinte semmit sem szánunk erre.”
A britek azonban arra hivatkoznak, hogy nehézkes a fejlesztés, legalábbis a papírmunka része. Az új távvezetékek gyakran több megyén, államon és közüzemi szolgáltatási területen haladnak keresztül, és mindegyiknek jóvá kell hagynia a vezetéket, valamint meg kell állapodniuk a finanszírozás módjáról. Az engedélyeztetés is komoly akadályt jelent. Minden új energiaprojektet felmérnek, hogy milyen új átviteli berendezésekre van szükség, mennyibe kerül és ki fogja fizetni. Pontosan ezért rengeteg projekt reked meg ebben a fázisban.
Azonban szerencsére dolgoznak az energia-infrastruktúra kiépítésének felgyorsításán. Joe Manchin szenátor májusban törvényjavaslatot terjesztett elő az engedélyezés reformjáról. Joe Biden elnök is támogatja az elképzelést, mivel az felgyorsítaná az energiaprojektek engedélyezését, beleértve a fosszilis tüzelőanyag-infrastruktúrát is.
„Ám még ha fel is gyorsul az engedélyezés üteme, és elkezdünk költeni a fejlesztésekre, akkor is évekbe telik, amíg megépül a szükséges infrastruktúra”
– állítja a CNBC.
Címlapfotó:123rf.com