A Princeton Egyetem energiapolitikai projektje, a Rapid Energy Policy Evaluation and Analysis Toolkit (REPEAT) elemzése szerint a 2022-es egyesült államokbeli villamosenergia-igény 2030-ra várhatóan 18 százalékkal, 2035-re pedig 38 százalékkal nő.
Míg a gazdaság számos területe a fosszilis tüzelőanyagokról részben megújuló villamos energiára vált Amerikában – gondoljunk csak a háztartási készülékekre, például az otthonok és irodák fűtésére, hűtésére, klímaberendezésekre – ,ám nem ez az energiaigény, hanem a közlekedési ágazat (az elektromos járművek) jelenti a növekedés igazi motorját. A Princeton adatai szerint mindössze a könnyű haszongépjárművek – a nagy tehergépjárműveket és a légi közlekedést nem tartalmazó szegmens –
2035-re akár 3360 százalékkal több (azaz bő 33-szor annyi) villamos energiát fog felhasználni, mint ma.
A villamosítás azonban csak akkor jelent hatékony megoldást a szén-dioxid-mentesítésre, ha van elegendő megújuló energiaforrás. Ez azt jelenti, hogy jelentős változásokra van szükség az áramelosztó hálózatban. Több nagyfeszültségű vezetékre, kisebb elosztó vezetékekre és transzformátorokra, valamint olyan eszközökre, amelyek lehetővé teszik az otthoni akkumulátorokkal, elektromos autókkal és napelemekkel ellátott fogyasztók számára, hogy a felesleges energiát visszatáplálják a hálózatba.
Ez azonban nem lesz olcsó. Egy a Kaliforniai Közüzemi Bizottság megbízásából készült tanulmányban a Kevala hálózatelemző vállalat azt jósolja, hogy csak Kaliforniának 2035-ig 50 milliárd dollárnyi beruházásra (több mint 17 ezer milliárd forintra) lesz szüksége az elosztó hálózat korszerűsítésére – állítja a CNBC.