Ügyfélbarát megoldások a jövő bankjától

2023. február 26. 09:09

A TrendFM-en futó Fintech Világa legújabb adásában Suppan Márton, a Peak alapítója és Érczfalvi András műsorvezető vendége Pereczes János, az MKB Bank digitális ügyvezető igazgatója volt, akivel a Kaspi Bank sikere mögött rejlő filozófiáról és a jövő bankolásáról beszélgettek.

2023. február 26. 09:09
null

Kaspi Bank Közép-Ázsia egyik legsikeresebb pénzügyi szolgáltatója. A vállalat még a tavalyi, kedvezőtlen piaci környezetben is több mint 346 milliárd forintnyi adózás utáni eredményt produkált. Kazahsztán harmadik legnagyobb bankja a 19 millió fős lakosságból 9 millió embert tudhat ügyfelei között.

A Kaspi szolgáltatása azért is figyelemre méltó akár Közép-Európában is, mert a vállalat nem hagyományos bankként, hanem fizetési szolgáltatással foglalkozó technológiai cégként építkezik. Filozófiájának újszerűsége abban rejlik, hogy a bank szerint „az ügyfél nem hitelt akar felvenni, hanem házat vásárolni, amihez hitelre van szüksége”. Ezért nem a meglévő banki infrastruktúrán keresztül értékesítik pénzügyi termékeiket, hanem különböző élethelyzetek és témák mentén ökoszisztémákat hoznak létre.

Ilyen lehet például az internetes vásárlás, az otthonteremtés vagy a mobilitás is. Az ökoszisztémákon belül azt térképezik fel, hogy az adott szegmens ügyfeleinek milyen pénzügyi szolgáltatásra van szükségük. Így a core banki termékek mellett számos beyond banking szolgáltatást nyújtanak. Ugyanakkor minden esetben a bank saját fizetési rendszerén keresztül történik a kifizetés. Így hozzák létre saját fizetési ökoszisztémájukat, amelyekben egészen látványosan elmosódnak az egyes iparágak határai.

A Kaspi a Távol-Keleten népszerű szuperapp és az ügyfélközpontúság stratégiáját követi. Az élet legtöbb területét lefedő digitális szolgáltatások az érettebb, nyugati piacokon ugyanakkor nem aratnak osztatlan sikert. Az pedig még nem világos, hogy például a közép-európai piac mennyire nyitott a modellre. A Fintech Világa legújabb részéből kiderül, hogy a májusban új brand név alatt elinduló Magyar Bankholding digitális vezetője szerint milyen egy korszerű banki szolgáltatás. Arról is szó esik, hogy melyek azok a gyakorlatok a Kaspi Banknál, amelyeket Magyarországon is érdemes figyelemmel kísérni.

Összesen 1 komment

A kommentek nem szerkesztett tartalmak, tartalmuk a szerzőjük álláspontját tükrözi. Mielőtt hozzászólna, kérjük, olvassa el a kommentszabályzatot.
Sorrend:
Jelenleg csak a hozzászólások egy kis részét látja. Hozzászóláshoz és a további kommentek megtekintéséhez lépjen be, vagy regisztráljon!