Megállás nélkül gyártjuk, csak lebontani nem tudjuk - alternatívák az elhasznált akkumulátorok problémakörére
A teljesítményük végéhez ért járműakkumulátorok kérdése a nagy autógyártókat is megihlette, több vállalat különböző megoldásokkal rukkolt elő az elmúlt években.
A Nissan, Leaf akkumulátorait adatközpontok energiatárolására használta fel, míg a Renault otthoni energiatároló rendszerekké és autópálya-pihenőhelyeken elhelyezett töltőkké alakította át azokat. A Ford egy nagy, 185 millió dolláros beruházás eredményeképpen, egy létesítményt hozott létre, amely a következő generációs akkumulátorokra összpontosít, számba véve azt is, hogyan lehet a legjobban újrahasznosítani az idejét leszolgáló eszközöket.
Jelenleg az akkumulátorok hulladékkezelésének területén van hová fejlődni, ugyanis azok csak kis százalékát tudják újrahasznosítani. Bár vannak törekvések, még mindig hatalmas mennyiségű e-hulladék maradhat hátra. A manuálisan történő hasznosítás során először lemerítik az akkumulátor, majd darabokra szedik, amely során a dolgozók mérgező vegyi anyagoknak és az akár 900 voltos feszültségnek vannak kitéve.
Már létező technológiára épül az új okos megoldás