Iskolai késelések Kínában is történtek nemrég, pedig állítólag kirekesztették a nyugati dekadenciát
A hazugság lényege, hogy mire használják ezeket a valós problémákat: keleti orientáció, jogállamlebontás, feudálkapitalista önkény.
A Rogers Stirk Harbour + Partners építésziroda egy új terminált tervez a kínai Sencsen repülőteréhez.
A 400.000 négyzetméteres terminál a Sencsen Bao’an Nemzetközi Repülőtér bővítése lesz és évente várhatóan 31 millió utazót fog fogadni. Az épület áramvonalas formával és hullámzó tetővel rendelkezik majd, a légáramlás mintázatát prezentálva.
Hozzátette: „A kert Sencsen „bejárati ajtajaként” működik majd, összekötve a szárazföldi és a légi közlekedést.”
A terminál mérföldkő lehet a repülőtér életében
„Ez a repülőtér a zöld környezet szívében ünnepli azokat az érzelmi pillanatokat, melyek a mindennapi életünk fontos részei: a találkozások és búcsúzások momentumai” – folytatta.
A terminált a China Northeast Architectural Design & Research Institute együttműködésével fejlesztették ki. Az épület kompakt formája, a napenergia szabályozása, az alacsony vízfelhasználás és az esővíz begyűjtése révén próbál hozzájárulni a fenntarthatósági célokhoz.
Nem ez jelenti az egyetlen újítást
A Grimshaw Architects egy olyan közlekedési csomópont telepítését tervezi a repülőtér számára, amely nagysebességű és egyéb közlekedési rendszerek befogadására szolgál. A széles oszlopokkal és hullámzó tetőképpel rendelkező építményt a mangrove fák mintájára készítették, melyek a bolygó egyik leghatékonyabb szénelnyelőjeként tartanak számon.
Ha elkészül, várhatóan több ezer ingázót fogad majd be naponta, s mivel összekapcsolódik a repülőtér termináljaival, a világ egyik legintegráltabb közlekedési csomópontjává válhat.
A cikk szerzője Pál Fanni.