A kanadai kormány által bevezetett új szabály szerint a nemzetközi légi utasokat érkezésük után 3 napos karanténba kell helyezni. Az új határozat azonban nem aratott osztatlan sikert, hiszen a szállodákban elhelyezett utasok élelmiszerhiányról, de még szexuális zaklatásról is nyilatkoztak.
Kaotikus helyzet alakult ki a torontói Sheraton Gateway Hotelben is, ahol az utasoknak több órát kellett várniuk az ételre. Majd, mikor megkapták az 50 dolláros, gyenge minőségű menüt, a felháborodás csak még nagyobb lett.
Raymond Truesdale, az egyik utas a Twitteren számolt be a személyzet és az utazók közötti feszültségről, miszerint konyhai személyzet és étkezés nélkül kell eltölteniük a kötelező karantént. Élelmiszer vásárlásra nem volt lehetőség, így egy teljesen felkészületlen és megfelelő felszerelés nélküli személyzetre kellett támaszkodniuk.
Az egészségügyi minisztérium szóvivője szerint több ilyen „balesetről” is hírt kaptak.
Hozzátette: „A kanadai Közegészségügyi Ügynökség közvetlenül a szállodákkal együttműködve keres megoldást a problémára.”
A torontói Pearson Nemzetközi repülőtéren a rendőrség több embert is meg kellett, hogy büntessen, miután megpróbáltak kiszabadulni a karanténból, ami lássuk be, ilyen körülmények között nem meglepő. Más beszámolók szerint volt olyan, akit szexuálisan zaklattak a szállodák egyikében.
Remélhetőleg ezek a problémák felhívják a döntéshozók figyelmét arra, hogy a szállodai karantén bevezetése nem segít, hanem csak fokozza az amúgy is feszült helyzetet.
A cikk szerzője Pál Fanni