Sok vállalat még a mai napig is küzd azért, hogy az adatokat megfelelően fel tudja használni a stratégiai döntéshozatal során. A belső adatokat gyakran nem strukturáltan tárolják, nehéz átlátni az egész rendszert, és elvesznek fontos információk.
A Snowflake szponzorálásával nemrég készített kutatást a The Economist Intelligence Unit, amelyben tizenhárom ország nyolc iparágának összesen 914 vezetője vett részt. Az ő véleményüket kérdezték arról, hogyan látják a vállalati adatok felhasználásának jelenlegi helyzetét és mit gondolnak a jövőről.
A kutatás célja, hogy jobban átlássák a különböző iparágak adatfelhasználási stratégiáit és azt, hogy hogyan építik be azokat a mindennapi működésükbe, illetve mennyiben segítik a vállalati fejlődést, növekedést.
A felmérés legfontosabb eredményei a következők:
- A megkérdezett vezetők 87 százaléka egyetért abban, hogy az üzleti környezetben az adatok a legfontosabb eszközök arra, hogy a vállalatok növelhessék versenyelőnyüket és versenyképességüket.
- A Covid – 19 járvány még sürgetőbbé tette a fejlődést. 84 százalékban úgy gondolják, hogy a vírus miatt még jobban felértékelődött a jól működő és erős adatátviteli rendszerek használata.
- Az adatmegosztás ösztönzőleg hat a vállalatokra. A szervezetek 94 százaléka vásárolt adatokat, és 82 százaléka adott el legalább egyszer az elmúlt 6 hónapban.
- A legtöbb értéket az ügyféladatokból nyerik ki. A vezetők 49 százaléka úgy véli, hogy a szervezetük számára a legértékesebb adatforrást egyértelműen az ügyfeleik jelentik.
- Az adatok megosztása és beszerzése jó céllal történik, hiszen olyan következtetéseket vonhatnak le, amelyek hatására fejlődhet az ügyfélszolgálat és az ügyfélkommunikáció, továbbá innovációra is ösztönözhet.
- Az adatmegosztásnak vannak árnyoldalai is. A megkérdezettek 64 százaléka fél attól, hogy bizalmas információk szivároghatnak ki, illetve a különböző forrásokból származó adatok összesítése is problémát jelent. További kockázatként azonosították az adatok nem rendeltetésszerű felhasználását, ráadásul a szabályozás bonyolult lehet, a költségek pedig magasak.
- A kihívások ellenére a vállalkozások felismerték az információk fontosságát, ezért megduplázzák az adatgyűjtéssel kapcsolatos beruházásokat.
A cikk szerzője: Fülöp Réka