Kipróbálásra került a világ első 5G villamosa West Midlands régióban. A technológiai tesztelésének elsődleges célja az volt, hogy információt nyújtson azok számára, akiknek akadálymentesített szükségleteik vannak.
Az angliai West Midlands metró, a West Midlands 5G (WM5G) és a GoMedia által lefolytatott próba során, a 35-ös villamos az első, amely teljesen 5G alapon szántotta fel a síneket.
Az akadálymentesített közlekedést használók információ hiányára megoldást kínál az új technológia. A próba célja, hogy a látássérültek önálló utazásainak számát növelni lehessen. Így megfelelő időben és pontosan tájékoztatja azon utasokat, akiknek további segítségre van szükségük egy állomáson vagy a közlekedési hálózaton. A releváns információkat az utasok az általuk igényelt formátumban, okoseszközeire, 5G mobilhálózatokon keresztül kapják meg. A fejlesztésben együttműködtek a Vakok Királyi Országos Intézetével (RNIB).
A valós idejű információkhoz, például az utasok számához való hozzáférés lehetővé teszi az üzemeltetők számára a kapacitás kialakítását, az állomások és a fedélzeti szolgáltatások zsúfoltságának minimalizálását. Emellett biztonságosabbá tehető és jobban igazíthatóak az utazások a valós idejű utasok igényeihez, ez pedig rugalmasabb, költséghatékonyabb szolgáltatást jelent.
Az innováció jövőbeni előnyei magukban foglalják az összes utas számára nyújtott plusz szolgáltatásokat, mint például a hálózaton keresztül sugárzott tartalmak elérését, élő televíziót és rádiót.
Chris Holmes a WM5G közlekedési programigazgatója üdvözölte a finanszírozást, mely szerinte forradalmasíthatja a régió közlekedését:
A lehetőség, mellyel az utas információhoz jut, új kapukat nyit meg azok számára, akik eddig csak korlátozottan tudták igénybe venni a tömegközlekedés adta lehetőségeket. A tervek szerint a projekt 2021 végéig tart, amely során további innovatív szolgáltatásokat próbálnak ki és tesztelnek az olyan területek javítása érdekében, mint a közúti és a vasúti üzemeltetés hatékonysága, összekapcsolt közlekedés vagy az utas élmény.