Tömegesen rúgják ki a Z generációs fiatalokat: alkalmatlannak tartják őket a munkára
Egy közelmúltbeli jelentés szerint a vállalatok elégedetlenek a Z generációs alkalmazottakkal, és a jövőben elkerülik a friss diplomások felvételét.
Az üzleti turizmus jelenleg az egyik leggyorsabban fejlődő egységét képezi a szektornak, az utazási élményt javító technológiai fejlesztéseknek köszönhetően.
Az üzleti utazók csoportját az 1981-1996 között születtetek teszik ki, de már a ’Z’ generáció is egyre inkább képviselteti magát. Várhatóan 2025-re a teljes munkaerő piac 75%-át ők teszi majd ki. Az üzleti utak számában már most növekedés figyelhető meg a korábbi évekhez képest, jelenleg átlagosan évi 7,4-7,7 utat tesznek meg a munkavállalók. A változáshoz a szektor szereplőinek is alkalmazkodnia szükséges, ha versenyben szeretnének maradni, ami igazi kihívást jelent a piac számára.
A rohanó munkával töltött vándor életük megkívánja, hogy testi-lelki egészségükre fokozott figyelmet fordítsanak, és ezen elvárásaikat a szolgáltató szektor is kielégítse. Továbbá, elhanyagolhatatlan szempont ennél a típusú utazó közönségnél, a „jetlag” mihamarabbi legküzdése, melyben nagy segítség a helyes és a kiegyensúlyozott táplálkozás. A napirendbe jól beilleszthető testmozgás, akár igénybe vehető személyi edző lehetőségével szintén vonzó opció lehet számukra.
Egy jó szervező óriási segítség az üzleti turisták számára, hiszen mindenhová a lehető leghatékonyabban szeretnének eljutni és komplikációk nélkül intézni ügyeiket. Rengeteg időt pazarolnak a bürokratikus eljárásrendre, egy-egy repülőtéren vesztegelve, az útlevél ellenőrzések során. Ennek megkönnyítése érdekében, már több ország kormánya bevezette számukra a korai érvényesítési folyamatot, melynek segítségével az üzleti utazók sokkal kevesebb időt pazarolnak az ellenőrző pontokon.
Annak ellenére, hogy utazásuk üzleti célú elvárják, hogyha lehetőségük nyílik rá, akkor az adott várost felfedezhessék és megismerjék annak kultúráját, gasztronómiáját és látnivalóit. A legjobb, ha a vendégnek csak a munkájával járó feladatokra kell koncentrálnia, és minden másban segítséget kap, személyes támogatás vagy digitális alkalmazások által. Igényeik minél inkább kielégítésre kerülnek annál szívesebben térnek vissza egy-egy bevált szolgáltatóhoz, vagy ajánlják azt saját vállalatuk felé, akik ezeknek az utazásoknak a finanszírozói is. Így tehát nem csak a konkrét utazót, de a képviselt céget is meg kell győzni a profizmusról, hogy hosszútávú együttműködések jöhessenek létre.