Több pofont kapott az autóipar, de mi kell ahhoz, hogy végre talpra álljon?
A szakértők szerint a javuló inflációs adatok és a csökkenő kamatok lendületet adhatnak az újautó-piacnak, de még messze vannak akár a covid-előtti adatok. Bántóan messze.
Májusban lassú növekedésnek indult a használtautó-piac, áprilishoz képest 17 százalékkal több használt személyautót regisztráltak, közölte a Jó.Autók.hu használt autók hirdetésével foglalkozó portál szerdán az MTI-vel a DataHouse adatai alapján.
Emlékeztetnek arra, hogy az idén májusban a DataHouse adatai szerint 8907 import használt személyautó került a hazai forgalomba, ami az előző hónaphoz képest ugyan 17 százalékos növekedés, de a tavaly májusihoz képest 39 százalékos elmaradást mutat. Eközben az újautó-piacon mindössze 6472 személygépkocsit adtak el, ami több mint 54 százalékos visszaesés a tavaly májusi 14 213 értékesített autóhoz viszonyítva.
Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója a közleményben elmondta, az adatok megerősítik azt a prognózisukat, hogy az autóvásárlások egy része a koronavírus okozta válság hatására időszakosan az új autóktól a használt autók felé rendeződik át. A vásárlók egy része óvatosabban nyúl a megtakarításaihoz, és új helyett inkább néhány éves autó vásárlásával csökkenti kiadásait. Az új autókból pedig most kisebb a kínálat, mert az elmúlt hetekben újraindult termelés csak fokozatosan lesz képes feltölteni a megcsappant raktárkészleteket, és a rendelések a korábbinál hosszabb határidővel teljesülnek.
A JóAutók.hu előrejelzése szerint a tavalyi értékekkel szembeni elmaradás a használtautó-behozatalban hónapról hónapra fokozatosan csökkenni fog. Amennyiben a vírusnak ősszel nem lesz jelentős, a gazdasági életet ismét bénító hulláma, éves szinten 125 ezer használt autó importjára számíthatnak 2020-ban, ami 20 százalékkal marad el a 2019-ben tapasztalt 156 ezres értéktől.
(MTI)
***
A cikk a Pallas Athéné Domeus Educationis Alapítvány támogatásával valósult meg.