Mivel egyre kevesebben tanulnak tovább hazánkban a vállalat számára szükséges szakterületeken, a speciális szaktudás (leendő) biztosítása érdekében már a középiskolás nebulókat is megszólítják, hogy minél korábban ráirányítsák bizonyos tudományterületekre és szakmákra a figyelmüket, illetve a megfelelő továbbtanulási irányba tereljék őket.
Egyes területeken a legkiemelkedőbb pedagógusokat, nevelőket, edzőket is díjazzák és támogatják, a középiskolai tehetséggondozás elismeréseként.
Mind a frissdiplomásokat, a felsőoktatásban résztvevőket, vagy az érettségi előtt állókat célzó programok nagy népszerűségnek és sikernek örvendenek a régiónkban, emellett a vállalat nevével is egybeforrtak, és a munkáltatói márkát is erősítik. Sőt, az évről-évre gondosan szervezett, felügyelt, értékelt és továbbcsiszolt tehetségmenedzsment-gyakorlatok sorába a még fiatalabbaknak, azaz a felsőtagozatos diákoknak is hirdettek meg programot, így egy nagyon széles korosztályos sávot lefedve a munkaerő-utánpótlás biztosításának érdekében.
Az említett tehetségmenedzselési gyakorlatok sok tekintetben eltérnek egymástól, ennek ellenére nagyon fontos közös pontok is léteznek. Egyrészt mindegyiknél megjelenik a tehetséges munkavállalókra fordított többlettevékenység. Ezeknél a cégeknél több időt és energiát áldoznak a tehetségek foglalkoztatásának sikeressége érdekében, mely nem valósulhatna meg támogató vállalatvezetés, jól kidolgozott humán stratégia és megfelelő szervezeti kultúra nélkül. Másrészt a programok a szervezeti sajátosságokhoz szorosan igazodnak, a tehetségmenedzsmentet a kritikus HR-problémák megoldásához alkalmazzák.
Azt, hogy milyen vállalatoknál találkozhatunk a tehetség egalitárius felfogásával, illetve a külföldi vállalatok legjobb gyakorlatait, például azt, hogy a globális méretű vállalatok hogyan alakítják ki, illetve fejlesztik a tehetségmenedzsment-programjukat, a következő részben mutatom be.