Dave Wehner, a cég pénzügyi vezetője blogbejegyzésében tudatta, hogy a Facebook vezetése úgy döntött, a jövőben helyi értékesítési struktúrára áll át azokban az országokban, amelyekben irodája támogatja a helyi hirdetőknek történő értékesítést. Mint elmondta, ez azt jelenti, hogy a reklámokból keletkező bevételeket a továbbiakban nem a dublini nemzetközi székhely rögzíti majd, hanem a cég helyi irodái tartják nyilván azokat. A Facebook úgy hiszi, hogy ez az értékesítési struktúrára nagyobb átláthatóságot biztosít majd. Eddig a Facebook némely helyi vezetője valóban nem tudta megmondani, hogy mekkora forgalmat bonyolít egy-egy országban a cég.
Wehner tájékoztatása szerint a közösségi médiaportál 2018-ban hajtja végre a változtatást, és 2019 első felében kívánja befejezni az új értékesítési struktúráját.
Az időzítés persze nem véletlen: ahogyan azt kedd reggel ebben a cikkünkben megírtuk, a Facebooknak is érdeke, hogy nemzetközi megállapodás szülessen az adózásáról. Miközben Izraeltől Ausztráliáig egyre több országnak sikerül bevonni a közös teherviselésbe az adózás elől kibúvó céget, Magyarország is élen jár a Facebook és a Google megadóztatásának törekvésében.
Az Európai Bizottság várhatóan márciusban terjeszti elő jogalkotási javaslatát azon multinacionális digitális vállalatok megadóztatásáról, amelyeket azzal vádol, hogy a nyereségük után fizetendő járulékukat alacsony adókulcsú uniós tagországokban róják le, például Írországban, vagy Luxemburgban. Ha Magyarországnak még ezelőtt sikerülne adózásra bírni a két multit, akkor azzal nemzetközi példát teremtene.
A multik és a magyar kormány küzdelméről itt talál részletes hátteret.
(MTI nyomán)