Nyitókép: CBS Photo Archive, Getty Images
Van az a pont, akár már az őrület határán, mikor egy film beszippant és érzed, tudod jól, hogy valami különleges élmény vár rád. Ha Francis Ford Coppola 1979-es klasszikusát, az Apokalipszis mostot nézzük, ez már akár a nyitányban is megtörténhet, mikor Martin Sheen gondolataiba mélyedünk el a lángoló napalmot látva és a The Doors The Endjét hallgatva. De a garantált varázs akkor történik meg, amikor Kilgore alezredes a szelek szárnyaiba kapaszkodva, fiaival Wagnerre vágtat be az ellenséges pontra – vagy legkésőbb, mikor az összecsapás közepén csak a szörfről képes beszélni, körülötte pedig robbanások szaggatják meg a földet.
Francis Ford Coppola filmje brutálisan szuggesztív, egy obszcén harci dal a vászonra festve, aminek színeit a káosz és az őrület adja meg.
És tudod jól, hogy a végére kicsit te is beleőrülsz. De nem baj. Nem bánod.
Mert ha már valamiféle őrület ragad el, hát ez legyen az, a valkűrré vált Huey-k roncsai között!
És szinte kiáltanád a nyílzáporban, Ray Manzarek sámáni zenéjébe belépve, hogy „jöjjön el az apokalipszis!”
Most!