Shakespeare-t is elérte a woke, Rómeó egy fekete Júliával fog szerepelni
Az egyik oldal szerint rasszista támadásokról van szó, a másik oldal szerint a színésznő úgy néz ki, mint egy bajszos férfi.
Elérte a woke-őrület Shakespeare-t is.
Nyitóképen a színésznő maga. Forrás: Ian West/PA Images via Getty Images
„Felhévizy nagyon szereti az irodalmat és a különböző irodalmi művek filmes és színházi feldolgozásait. Nem rajong túlzottan a modern adaptációkért, de elfogadja azokat is, amennyiben az észszerűség határain belül maradnak.
A közelmúltban írta meg a Magyar Nemzet, hogy Netflix sikersorozata, a Bridgerton család története új évaddal folytatódik. Azonban számos kritika érte a készítőket, ugyanis a korabeli brit arisztokrácia számos tagját fekete, illetve ázsiai színészek játsszák el, ami magyar szemmel nézve meglehetősen furcsa, torz, hiszen teljesen történelmietlen.
Sajnos a hírlapíró azt tapasztalja, hogy a liberális agyrém, a woke egyre inkább elhatalmasodik az amerikai filmiparon: a jelen kor társadalmi traumáit ráerőszakolják a múltra, így lesz Hófehérkéből Woke-fehérke, és afroamerikai a közismerten fehér, vörös hajú kis hableány. Hollywood így meglévő alkotásokat és történeteket hamisít meg az liberális őrültség oltárán.
A woke-hisztéria tovább folytatódik, hiszen fontos mérföldkőhöz érkeztünk ezen a téren. Májusban debütál ugyanis Londonban a West Enden Jamie Lloyd rendezésében Shakespeare Rómeó és Júlia című drámája. Az lehetett tudni, hogy nem szokványos feldolgozása lesz ez az eredeti klasszikusnak, ugyanis Lloyd korábbi rendezései, a Cyrano de Bergerac, A sirály és A babaház, mind szakítottak a hagyományokkal és egyfajta minimalista, lecsupaszított, ha úgy tetszik, modern formában jelentek meg a nézőközönség előtt.
Ezt is ajánljuk a témában
Az egyik oldal szerint rasszista támadásokról van szó, a másik oldal szerint a színésznő úgy néz ki, mint egy bajszos férfi.
Az már korábban ismert volt, hogy Rómeót a Pókember-filmek sztárja Tom Holland alakítja majd, azonban az csak a közelmúltban látott napvilágot, hogy a világirodalom legismertebb szerelmespárjának női tagját, Júliát egy afroamerikai színésznő, Francesca Amewudah-Rivers alakítja majd. Ez a több mint meglepő döntés újabb bizonyítéka a woke újabb térnyerésére, ugyanis ezúttal az egyetemes kultúra egyik ikonikus darabját, a Rómeó és Júliát igyekeznek átformálni, megreformálni.
Forrnak az indulatok az interneten, valóságos kommentháború alakult ki az ügyben. Természetesen a felkent liberális haladárok Shakespeare halhatatlan meséjének ilyen módon történő feldolgozását lüktető új víziónak tartják. A bírálok pedig már meg is kapták az ilyenkor szokásos rasszista bélyeget.
– Amikor ilyen dolgokat olvas az ember, mindig elgondolkodik azon, hogy miért történik ez? Mi értelme van ennek? Miért kell nagy klasszikusokat átírni, erőszakosan PC-vé tenni, kvázi meghamisítani? Természetesen a kérdések költőiek, hiszen nem várunk rá választ. A liberálisok őrülete tombol szerte a világon. az élet minden területén próbálkoznak, nyomulnak, de a művészetek világában, az irodalom, a film és a színház területén volt a legkönnyebb számukra az előrenyomulás, hiszen ezeken a területeken otthonosan mozogtak, mert már eddig is uralták ezt a világot. Most azonban már mindent is akarnak.
Kíváncsi lennék, a most ujjongva tapsikoló liberálisaink mit szólnának, ha mondjuk egy rendező azzal az ötlettel állna elő, hogy Martin Luther Kinget szerepét egy fehér színészre szeretné osztani egy új, modern, lüktető vízió keretei között. Lenne üvöltözés és felháborodás az biztos – gondolta magában Felhévizy és elment egy kicsit sétálni a Duna-partra, kiszellőztetni a fejét.”