Megszületett a döntés: Olaf Scholz ismét indul a kancellári tisztségért – Boris Pistorius szabaddá tette az utat
Scholz és Merz összecsapása várható a német előrehozott választásokon.
Háromszáz millió eurót adna a wiesbadeni székhelyű Henkell&Co-csoport a Freixenet-ért. A katalán pezsgőóriás nincs túl jó passzban, a gazdasági válság óta nem sikerült magához térnie.
Háromszáz millió eurót fizetne a katalán pezsgőóriás Freixenet-ért a német Oetker-konszernhez tartozó wiesbadeni székhelyű Henkell&Co-csoport, közölte kedd délután a Meininger's Wenwirtschaft. A Henkell&Co-csoportnak van egyébként már egy spanyol pezsgőpincéje, éspedig az 1887-es alapítású Cavas Hill. A Henkell global player, hozzájuk tartozik a magyarországi Törley Pezsgőpincészet is, a budafokiak mellett számos más európai országban vannak érdekeltségeik – itt fel is sorolják őket.
A Freixenet-re mostanában rossz idők járnak: mint arról nemrég a Vinoport beszámolt, a 2008-as gazdasági válság óta nem javul a cég helyzete, folyamatosan csökkennek mind a belföldi, mind a külföldi eladásaik. A németországi piacuk folyamatosan csökken, márpedig a spanyolt követően a cég számára ez a legfontosabb piac.
A német pezsgőpiac legtöbbet reklámra költő cégeit nemrég szedte csokorba a Meininger's Weinwirtschaft. A magazin listája szerint a komplett németországi bor- és pezsgőágazat 96 millió eurót adott ki különböző hirdetésekre, ennek 53 százaléka, vagyis picivel több, mint 50 millió euró pezsgőpincészetektől származik. A tíz legtöbbet költő cég közül csupán egy szorította meg marketingbüdzséjét az előző évhez képest. Ki nem találják, melyik: az addigi listavezető Freixenet. Most már a Rotkäppchen-Mumm és a Henkell&Co költ a legtöbbet reklámra.