Megszületett a döntés: Olaf Scholz ismét indul a kancellári tisztségért – Boris Pistorius szabaddá tette az utat
Scholz és Merz összecsapása várható a német előrehozott választásokon.
A düsseldorfi ProWein kiállításon való hivatalos, Agrármarketing Centrum által szervezett magyar stand mellett ismét lesz alternatív megjelenés: a Kovács Nimród, a Szent Tamás, a Vida és a Vylyan pincészetek úgy döntöttek, a magyar borok németországi és skandináv exportjával foglalkozó Ungaricum borkereskedés standján állítanak ki.
A világ legjelentősebb borszakmai rendezvényeként számon tartott, több mint 100 ország 50 ezer szakmai látogatója által felkeresett, minden év márciusában Düsseldorfban megrendezett ProWein kiállításon való hivatalos, Agrármarketing Centrum által szervezett magyar stand mellett ismét lesz alternatív megjelenés.
A csúcsminőségű magyar borok németországi és skandináv importjára, valamint promóciójára szakosodott Ungaricum német vállalkozás a tavalyi debütálást követően idén ismét új, átdolgozott koncepcióval jelentkezik a düsseldorfi vásáron.
Négy hazai pince állít ki velük
Az Ungaricum 13-as számú kiállítói csarnokban, közvetlenül a szakmai kóstolókat lebonyolító ProWein Forum mellett, világhírű német pincészetek tőszomszédságában kialakított standján a borkereskedés borai melletti idén a Kovács Nimród, Szent Tamás, Vida és Vylyan pincészetek önálló bemutatkozásának lesz színtere.
„A vállalkozás idei fellépése a ProWein-on a négy pincészettel együtt arra a mindannyiuk által vallott bizalmi elvre épül, mely szerint a siker záloga a minőség és a folytonos innováció minden téren – legyen az borkészítés, marketing vagy értékesítés” – tudtuk meg Keszler Zsolttól, az Ungaricum egyik vezetőjétől. A pincészetek által képviselt minőség a külföldi piacokon is képviselhető igazodási pontnak számít – a tavalyi megjelenés mellett ennek a szemléletnek köszönhetően sikerült a Szent Tamás és a Vylyan borait bejuttatni többek között a finn piacra is.
Négy mesterkurzust rendeznek
Az Ungaricum által megálmodott bemutató terület az idei vásárra a módosított koncepciónak megfelelően részben új formában kerül kialakításra. A standon megrendezendő 4, egyenként 30-60 perces szakmai kóstoló során angol és német nyelven, elismert nemzetközi szakértők vezetésével kerülnek bemutatásra az említett pincészetek négy magyar borrégiót lefedő legszebb tételei.
A tavalyi, magyar szőlő- és borfajták promócióját előtérbe helyező nagyszámú kóstolórendezvény mellett idén a témaválasztás elsősorban a sommelier-ket célozza azzal a nem titkolt céllal, hogy a hazai borok az eddigi több, Michelin-csillagos német étterem mellett további gasztronómiai szereplők érdeklődését is elnyerjék. A kóstolók tematikája így idén az őshonos magyar (furmint, kékfrankos), valamint az egyes hazai borvidékeken nemzetközi ízlésvilághoz illeszkedő borok alapjául szolgáló fajták (pinot noir, cabernet franc) bemutatására épül.
A magyar tulajdonosok által Németországban 6 éve alapított Ungaricumnak a kóstolókhoz olyan prominens német borszakértőket sikerült megnyernie, mint Caro Maurer, aki a német nyelvi területről az első női Master of Wine, valamint a német sommelier válogatott csapatkapitánya, Markus Berlinghof. A közreműködő szakértőkben közös, hogy az Ungaricum szervezésében mindannyian jártak már hazánkban és első kézből ismerik a magyar borban rejlő lehetőségeket.
Hallani sem akart róluk a magyar bormarketing
Keszler Beáta és Zsolt, a vállalkozás alapítói szerint a magyar borok európai terjesztése a piacok felosztottsága és eltérő jellege miatt különösen nehéz feladat, melyet tovább bonyolít, hogy a hazai borok külföldi marketingje nemzetközi összehasonlításban nagyítóval sem fellelhető.
A hivatalos magyar stand idei megjelenésével kapcsolatban elmondták, hogy az jelentős részben az Ungaricum által a tavalyi évben bemutatott tematikát követi – ezt a magyar bor sorsa szempontjából örömtelinek könyvelik el, még akkor is, ha a hazai bormarketing állami szereplői az ötletek átvétele mellett a szakmai együttműködést idén sem vállalták fel a két Németországban élő alapítóval.
Keszler Beáta és Zsolt szerint az összefogás a külpiaci áttöréshez továbbra is nélkülözhetetlen. „Az Ungaricum ennek szellemében dolgozik immár hat éve a nemzetközi piacon és továbbra is várja a pillanatot, amikor a hazai szakmai és szakmaközi szervezetek végre felismerik, hogy a rengeteg tárgyalás, kerekasztal-megbeszélés és szóbeli ígéret helyett a tettek kell, hogy beszéljenek” – mondták.
A Mandiner.bor információi szerint lesz egy harmadik magyar megjelenés is, Dúzsi Tamás pincészete is külön standon jelenik meg, ahogy azt már évek óta teszi. Dúzsiék a Vesztergombi Pincészettel együtt jelenítik meg a szekszárdi borvidéket standjukon.