A tokaji bor, mint első számú nemzeti márkaértékként történő sikeressé tétele érdekében a legnevesebb helyi borászok és külföldi marketingszakemberek részvételével egy új luxusmárka létrehozásába kezd a Tokaj Kereskedőház Zrt. Erről Tombor András, a társaság felügyelőbizottságának elnöke beszélt hétfőn Budapesten újságírók előtt.
Elmondta: a márkaépítésben, amely a teljes borvidék termékeire vonatkozik a Tokaj Kereskedőház Zrt. a Claessens International segítségével kezd bele. A nemzetközileg elismert cég tevékenységétől azt várják, hogy a tokaji bor, mint márka bevezethető legyen a nemzetközi luxustermékek közé. Erre a célra két évre 3 milliárd forint, azaz mintegy 10 millió euró áll rendelkezésre. A Claessens nem ismeretlen itthon: korábban a Törley márkáinak, így a BB, a Törley és a Hungaria pezsgők rebrandigjében működött közre.