Egy londoni tanácsadócég segítségével nemzetközileg elismert márkává tenné a tokajit a Tokaj Kereskedőház Zrt. A cég FB-elnöke, Tombor András szerint a tokaji változások a többi borvidék borainak külföldi értékesítésében is sokat segíthetnek. A cég korábban a Törleyvel is dolgozott.
A tokaji bor, mint első számú nemzeti márkaértékként történő sikeressé tétele érdekében a legnevesebb helyi borászok és külföldi marketingszakemberek részvételével egy új luxusmárka létrehozásába kezd a Tokaj Kereskedőház Zrt. Erről Tombor András, a társaság felügyelőbizottságának elnöke beszélt hétfőn Budapesten újságírók előtt.
Elmondta: a márkaépítésben, amely a teljes borvidék termékeire vonatkozik a Tokaj Kereskedőház Zrt. a Claessens International segítségével kezd bele. A nemzetközileg elismert cég tevékenységétől azt várják, hogy a tokaji bor, mint márka bevezethető legyen a nemzetközi luxustermékek közé. Erre a célra két évre 3 milliárd forint, azaz mintegy 10 millió euró áll rendelkezésre. A Claessens nem ismeretlen itthon: korábban a Törley márkáinak, így a BB, a Törley és a Hungaria pezsgők rebrandigjében működött közre.
Tokaji marketingtestület is lesz
A tokaji, mint első számú nemzeti márka megteremtése a célja annak az újonnan létrehozandó tanácsadó szervezetnek, amely a legnevesebb tokaji borászok és marketingszakemberek részvételével kezdi meg hamarosan a munkáját. A Tokaj Kereskedőház Zrt. és a Tokaji Borvidék Hegyközségi Tanácsának közös kezdeményezésére létrejövő Tokaj Marketing Testület öt fővel alakul meg. Tombor szerint a tokaji borvidéken végbemenő pozitív változások a többi magyar borvidék külpiaci értékesítésének is lökést adhatnak.
A Tokaj Kereskedőház Zrt. a borvidéken mintegy 900 hektárról vásárol fel szőlőt, ez a helyi termés mintegy harmada. A társaság tavaly 3,8 miliárd forint árbevételt ért el az előző évi 3,2 milliárd forint után.