Körülbelül arra ébredtem reggel, hogy csattanást hallok, és leesek a székemről az első városba tartó buszon. „A jó rohadt kurva anyját a mocskos geci fasszopó buzinak, aki a kibaszott vészjelzőt nyomogatja, a faszom!” – fakad ki hirtelen a soproni helyi járatos buszvezető, miután fékezett egy akkorát, hogy a fél busz közönsége kiesett a székéből. Az emberek egymásra borulnak, a táskák és hátizsákok össze-vissza szállnak, térelválasztók törnek szét.
„Most nyomogasd a vészjelzőt, bazmeg, na most nyomogasd, te fasszopó!” – így a buszvezető, aki közben megállította a buszt, hogy elhagyhassa a vezetőfülkét az utastér irányába. Nagyjából előttem áll meg, kicsit botladozik, majd ismét megszólal: „Melyik volt az a geci? Melyik volt az? Hol vagy? Most legyél bátor! Na hol vagy?” Az utazók körében teljes a megdöbbenés, óriási a csend. A sofőr tajtékozva visszaül helyére, majd miután gázt ad, ismételten fékez egy isteneset a nyomatékosság kedvéért. „A kurva anyátokat!” – teszi hozzá. Mellettem egy lány zsebkendőt kér, vérzik az orra. Egyre jobban gondolok arra a kávéra, ami a belvárosi pékségben vár rám.
***
„Leülsz beszélgetni egy kicsit?” – szólít meg előző este csillogó szemekkel két tizenéves srác nem messze a VOLT bejáratától egy félreeső helyen. A fesztiválozókhoz képest jóval szerényebb öltözéket viselnek, nem úgy néznek ki, mint akik esténként az első sorból tolják. Sima sörpadon ülnek, előttük két vaskos könyv, langyos fantát kortyolgatnak műanyagpohárból, mosolyogva összenéznek, majd esznek hozzá egy kis háztartási kekszet. „Persze, persze. Egyébként tiétek az a kereszt?” – válaszolok és kérdezek, rámutatva a mögöttük lévő jó kétméteres fakeresztre, amire különböző A/4-es papírlapok vannak rászögezve: „A homoszexualitás bűn. A házasság előtti szex bűn. Az antiszemitizmus bűn. A házasságon kívüli szex bűn.” A lapokra piros festékkel vért festettek – ezek miatt kellett meghalnia Isten fiának. A kereszt fölött a felirat: „Szavazz Jézusra – ő már bizonyított!”
Feloldódni a Nagy Jóságban, ez a cél