Németország máris hátraarcot vett a sokat vitatott döntésben
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/06/BmcaqPofsZgmB87PBdZiMRgrNRqbU7_sEiA293gc-LM/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2RkZmFkN2ZiMGYzOTQ3MzQ4YjM1MjA3Nzg1MmI0Zjlm.jpg)
Enyhítettek a szabályozáson, két hónappal később mégis szigorítottak.
![](https://cdn.mandiner.hu/2024/06/BmcaqPofsZgmB87PBdZiMRgrNRqbU7_sEiA293gc-LM/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2RkZmFkN2ZiMGYzOTQ3MzQ4YjM1MjA3Nzg1MmI0Zjlm.jpg)
A kínaiak odaszúrtak a német politikusoknak is.
Nyitóképen: a berlini német parlament (fotó: Getty Images)
Az electrive.com arról ír, hogy mégsem létesít akkumulátorgyárat a németországi Brandenburg tartományban a kínai SVOLT. Mint kiderült, a vállalat átértékelte telephely-stratégiáját és odaszúrt a német politikusoknak is, akik megnehezítették a gyár tervezését.
Hozzáteszik: a vállalat sajtóközleménye a nemzetközi büntetővámok fenyegetésére,
az elhúzódó és egyenlőtlenül elosztott támogatásokra,
az amúgy is alacsony szintű tervezési biztonságra, egy jelentős ügyfélprojekt lemondására és a belsőégésű motorok EU-n belüli megszűnéséről újraindult „kontraproduktív” vitákra hivatkozott.
„Az autópiac jelenleg világszerte jelentős ingadozásokkal és kihívásokkal küzd, amelyeket elsősorban az elektromos mobilitásra való átállás okoz”
– nyilatkozta Kai-Uwe Wollenhaupt, az SVOLT Europe elnöke, aki szerint ez néhány autógyártónál drasztikus stratégiai kiigazítást eredményezett.
A gyártás 2025 elején kezdődött volna meg. A bejelentés alapján a SVOLT még jó ideig nem fog cellákat gyártani Európában, írják, viszont nem tett le a szintén németországi Saar-vidéken létesítendő másik gyártóüzemének az elindításáról.