Új nukleáris tengeralattjárókat fejlesztenek az oroszok
A tengeralattjárókat több célra is bevetik majd.
A haditengerészet vizsgálja a történteket.
A brit Királyi Haditengerészet közel állt hozzá, hogy elveszítse négy Vanguard-osztályú atom-tengeralattjárójának egyikét, mivel meghibásodott az egyik mélységmérője – számolt be róla a The Sun.
Az incidens akkor történt, amikor a 48 darab Trident II ballisztikus rakétákkal felfegyverzett tengeralattjáró éppen egy járőrözésen vett részt az Atlanti-óceánon – írta a bulvárlap, anélkül, hogy felfedte volna az incidens pontos időpontját. A lapnak nyilatkozó forrás szerint a Royal Navy tengeralattjáró fedélzetén lévő mélységjelző elromlott. Emiatt a parancsnokok azt hitték, hogy a tengeralattjáró megállt a süllyedésben, miközben valójában továbbra is egyre mélyebbre merült.
A 140 fős legénység
közel került ahhoz, hogy elérje azt a mélységet, ahol a víznyomás összezúzta volna a tengeralattjárót,
ha időközben a mérnökök nem veszik észre a problémát a tatban lévő második mélységmérő segítségével.
Amennyiben a tengeralattjáró elsüllyedt volna akkor a brit haditengerészetnek még azelőtt kellett volna visszaszereznie a roncsot mielőtt azt az oroszok szerzik meg – írta lap.
Az Egyesült Királyság 1986 és 1999 között összesen négy Vanguard-osztályú atom-tengeralattjárót – Vanguard, Victorious, Vigilant és Vengeance – épített. Jelenleg azonban csak kettő üzemképes közülük, az egyik jelenleg korszerűsítés alatt áll, egy másik pedig a tengeri próbákat teljesíti a felújítás után. A tengeralattjárók korszerűsítése eddig 300 millió fonttal lépték túl az eredeti költségkeretet.
A négy közül egy tengeralattjárója 1969 óta folyamatosan járőrözik, hogy egy
esetleges atomtámadás esetén visszavághasson.
Februárban a The Sun arról számolt be, hogy a Királyi Haditengerészet vizsgálatot rendelt el, miután ellenőrei kiderítették, hogy az HMS Vanguard reaktorkamrájában lévő törött csavarokat pillanatragasztóval rögzítették egy javítás során.
Nagy-Britannia legnagyobb hadihajóját, az HMS Prince of Wales-t is különböző műszaki problémák gyötrik. A The Times tavaly év végén arról számolt be, hogy a 3,2 milliárd font (1316 milliárd forint) értékű repülőgép-hordozó 2019-es üzembe helyezése óta több időt töltött a szárazdokkban, mint a tengeren.
Ezt is ajánljuk a témában
A tengeralattjárókat több célra is bevetik majd.
***
Nyitókép: Will Haigh / defenceimagery.mod.uk