Tegzes Dániel úgy látja, a startupos és kisvállalkozói panaszkultúrában benne van, hogy milyen nehéz piacra jutni, „de oda kell menni, ezt csak úgy lehet”. A másik gyakori vállalkozói panaszként azt hallja, hogy itthonról nem lehet elérni nagy sikereket. „Pedig igazából külföldön senkit nem érdekel, hogy Magyarországról vagy Hollandiából jöttünk. Nyilván rengeteg esetben segít, hogy vannak holland és izraeli partnereink, de soha semmi baj nem volt abból, hogy Magyarországról jöttünk. A világpiac azt nézi, hogy mit hoztál, nem azt, hogy honnan jöttél. Ha kimegyünk egy kiállításra, akkor folyamatosan jönnek hozzánk az érdeklődők, mert nem a sokadik bitcoinrendszert akarjuk eladni, vagy újra feltalálni a kereket. Olyat árulunk, amire kíváncsiak, de ettől még utána kell menni minden lehetőségnek, mint a vadászkutya.” A síszövetségi elnökségi tag, thaibokszoló Kis-Márton Vidor hozzáteszi, hogy ki kell mozdulni a komfortzónából, ő például a nyilvános beszédet oktató segítségével tanulta.
Iszonyú energiába kerül az export, utána kell menni, de a munka előbb-utóbb meghozza az eredményt
Megcsinálták a lehetetlent
A két igazgatónak az elmúlt három évben a huszonnégy órás munkaidő sem volt elég. „Úgy nem lesz piac, sem ügyfél, ha a komfortos életünket próbáljuk meg élni. El kell felejteni, hogy öt munkanap van. És meg kell próbálni elmenni a falig. Két csődközeli állapotunk volt, mielőtt megkaptuk a tőkeinjekciót; nem azért, mert rosszul menedzseltük az erőforrásainkat, hanem azért, mert ennyire feszített volt a tempó.” Így érhették el, hogy szentendrei cégként, előzetes referencia nélkül beszállítók lehettek az alpesisí-világbajnokságon. A bajnokságra egyébként Vidor mondott igent, Dániel nem biztos, hogy vállalta volna. Utólag úgy látja, hogy „nem azt kell nézni, miért nem lehetséges.
Mindenáron módot kell találni arra, hogy ha már megnyertünk egy munkát, akkor csináljuk meg nagyon jól.” Már aláírták a szerződést, de még nem voltak készen a konténereik, és pénzük sem volt a gyártásra. Dolgoztak egész karácsonykor és szilveszterkor is, végül sikerrel jártak. Kétszer „rúgták ki” őket a versenyről, és kétszer könyörögték vissza magukat, majd megcsinálták a lehetetlent. Százhuszonkét konténert kivittünk egy közép-svédországi semmi közepére nyolc kamionnal negyvenegy helyett, hét nap alatt építettük fel a telepet hóviharban, és ötvennyolc óra alatt bontottuk le és hoztuk el. Ez olyan teljesítmény, amilyet előttünk és utánunk sem csinált meg senki, ezt már katonai döntéshozónak meg lehet mutatni.” Ez jelenti a referenciát, amely miatt ma mindenhol számolnak velük, már a Google-lal is elindult egy projektjük, és valószínűleg ott lesznek a konténereik a nyári futball-Európa-bajnokságon is. Azt is megemlítik, hogy egy innovációs versenyen informatikai és biotechnológiai cégeket megelőzve nyertek második helyet egy „sima konténerrel”.