Szigetelőszalaggal a falra ragasztottak egy banánt: hatmillió dollárért azonnal lecsapott rá egy „műgyűjtő”
Újra kitett magáért a világhírű olasz művész.
Korának krémjét megörökítette, az ő neve és arca mégis feledésbe merült: Máté Olga portréja.
Gacsályi Sára írása a Mandiner hetilapban.
Család vagy karrier, karrier vagy család – könnyen úgy érezhetjük, a modern nő életének nagy kérdése ez. Holott igen leegyszerűsítő azt feltételezni, hogy e dilemma az utóbbi évtizedek átalakuló családmodelljével és a munkaerőpiaci változásokkal áll igazán kapcsolatban. Inkább csak azzal, mit gondolunk a nőkről és a társadalomban betöltött szerepükről. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint az 1878 januárjában született Máté Olga fotográfus élete.
Máté Olga Szigetváron jött világra jómódú, asszimilálódott zsidó családba. Apja, Mauthner Lőrinc kereskedő, anyja, Spiegel Sarolta varrónő volt. Saroltának előbb Szigetváron, majd Budapesten volt varrodája, a gyerekek tehát dolgos, vállalkozásokat vezető anya mellett nőttek fel. A házaspár nagy gondot fordított a taníttatásukra, többük művészi kibontakozását segítette. Az utódok a 1900-as évek során mind Mátéra vagy Máthéra változtatták nevüket.