Több ezer OTP-Simple fiókot törtek fel adattolvajok
A bank szerint nem történt anyagi kár.
Levelet kaptak a Simple-felhasználók.
Ahogy ahol több portálon is lehetett olvasni, de sajnálatos mód számos felhasználó is szembesülhetett azzal, hogy a hekkerek kikezdték az OTP Simple rendszerét.
December 5-én este más felület(ek)en eltulajdonított felhasználónév/jelszó kombinációkkal adattolvajok több ezer Simple-felhasználó fiókjához fértek hozzá. Beléptek a fiókokba, megváltoztatták a kapcsolattartók emailcímét.
Az illetéktelenek fizetési tranzakciót nem tudtak indítani, anyagi kár így nem történt.
Az OTP az érintett fiókokat blokkolta, a fiókok védelme érdekében szükséges lépéseket megtette, átmenetileg szüneteltette a Simple-fiók-bejelentkezési lehetőségeket, plusz hatósági intézkedést kezdeményezett a hekkerek ellen.
Ezt is ajánljuk a témában
A bank szerint nem történt anyagi kár.
Csakhogy december 8-án pénteken peste a Simple rendszert érte külső támadás, amely a végfelhasználók által is használt alkalmazást takarja, amelyben különböző szolgáltatásokat vásárolhatnak meg, vehetnek igénybe a felhasználók. Ekkor a Simple azt jelezte felhasználóinak, hogy „a bankkártya-elfogadás esetén lassulás tapasztalható” – bár ennek állítólag még nem volt köze ahhoz, hogy később már nem lehetett belépni a mobilos applikációba, hogy nem működött a rendszer, illetve több felhasználó hekkerektől kapott leveleket. Ezekben ott állt az addig használt jelszó, hogy az OTP „extra adót szed be”, valamint egyéb politikai üzenetek, minthogy Izrael „népírtó”, a magyar kormány pedig „korrupt”. E leveleket állítólag az Anonymus nevű nemzetközi hekkercsoport küldte ki.
Most, hogy a rendszer helyreállt, a Simple-felhasználók sorra kapják a tájékoztató leveleket arról, mit kell tenni ahhoz, hogy aktiválják az immár elérhető kétfaktoros fiókazonosítást.
Tehát? Amennyiben új, ismeretlen eszközről jelentkezik be a felhasználó a Simple-fiókba email és jelszó megadásával, a Simple-jelszó mellett egy egyedi, 6 jegyű megerősítő azonosítószámot is meg kell adni a bejelentkezéskor, amit a Simple-fiókban regisztrált emailcímre küldenek ki.
Egy kóddal három alkalommal lehet próbálkozni, legfeljebb 5 percen belül; illetve háromszor lehet új kódot kérni. Utóbbi esetén az előzőleg megküldött 6 jegyű kód érvénytelenné válik. Ha pedig a felhasználó mind a három kóddal sikertelenül próbálkozik, 15 percre zárolva lesz a fiókja. Utána ismételten nekifuthat a kétfaktoros azonosításnak.
A kód megadásával igazolva lesz, hogy a készülék vagy a böngésző valóban a felhasználóhoz tartozik, a Simple rendszere ezután az adott készüléket vagy böngészőt azonosított készülékként kezeli. Utóbbi esetében a felhasználó eldöntheti, hosszútávon is megbízik-e benn, vagy minden egyes használatkor igénybe kívánja-e venni a kétfaktoros azonosítást.
Ugyanakkor ezentúl minden új, „ismeretlen” készülékről, böngészőből kérni fogja a Simple a kétfaktoros azonosítást.
Valamint a következőket ajánlják:
Nyitókép: Facebook